Gå til innhold

BMW E39 523i elektrisk problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Skulle bytte pære for Høyre bremselys bak siden jeg fikk opp varsel for dette i dashbordet.

Bytta pære, men da jeg startet opp bilen igjen dukket opp et gult varsellys for girkassen og airbaglyset.

Det gule lyset skal ifølge instruksjonsboka sette girkassen i nødmodus..

Problemet er at girkassen funker helt fint. Airbaglyset svinner av og til litt bort, akkurat som det er kontaktfeil.

I ettertid har jeg også mistet all kontakt med multifunksjonsrattet og bremselysene lyser heller ikke (ingen indikasjon på gåene pærer) Noen som har opplevd noe lignende og evt kan peke meg noen retning for å finne ut av dette?

Skrevet

Jeg opplevde nøyaktig det samme ang girkassa pluss andre rare elektriske feil. F.eks at radioen slå seg av og på tilfeldig og mye annet rart.

Feilen var kontaktstykket bak på tenningslåsen. Fant en ny en på skroten for 200 kr. Tar ca 20-30 min å bytte selv.

Det er visst en meget vanlig feil på både E39 og E46. Begge bruker identiske kontaktstykker.

Skrevet

Garantert tenningslås som "Eplejus" sier! På min 523ia forsvant radio, setevarme, multifunksjonsratt, horn (coupe-lyset slo seg på i stedet) etc... Fant ut at hvis jeg vippet ned solskjermen på førersida og dro til side dekselet som skjuler speilet; VIPS var alt i orden igjen :lol: Mye festelig krøll den bryteren kan lage. Heldigvis enkelt å skifte!

Skrevet

Tusen hjertelig for tilbakemeldinger.. :) Hornet har også sluttet å virke og når jeg prøve å slå opp speilet i solskjermene, tennes kupelyset og radioen slår seg av.. Ordentlig snodige feil rett og slett..
Skal prøve å bytte tenningslåsen så ser vi hvordan det går derfra... Nok en gang, tusen takk :)

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...