Gå til innhold

Startproblem 320d

bromle88
 Share

Anbefalte innlegg

Hei 

Har problemer med og starte min 320d 2001 modell, M47D20 motoren (136hk). 

Jeg fikk problemer med den først stoppte, problemet lå i dysen med føler, denne ble byttet til en ny, men nå vil den ikke starte mer. 

Noen som har vært borti dette? Denne har vel ikke elektroniske dyser slik som commonrail motoren har 

Dieselen kommer frem til alle dysene når jeg prøver og starte. Men er 0 tein til den vil tenne. 

Takker for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når M47 sier at det er nåleløft, så kan det i enkelte tilfeller være ledningsbrudd eller defekt hjerne på hovedpumpa, mener jeg å huske.

Uansett så kan det være defekt hovedpumpe utifra hva du sier.

Og nei, det er ikke elektronisk dyser, slik du antok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg hadde bilen på diagnose hos det lokale bilverkstedet. Da problemet med fuskinga/kuttinga oppsto så gikk di inn og slettet feilkoden, da funket bilen som normalt igjen til feilkoden dukket opp på ny.  Viss det er elektroniske problem i dieselpumpa burde di ikke være hele tiden ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dysen skiftet eller ikke?

Men som oftest tar det litt tid før feilen kommer tilbake igjen. Eller det kan det.

Hjernen på hovedpumpa kan få bilen til å tro at nåledyse er defekt.

Jeg skifte både min nåledyse og hovedpumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet dysen etter fuskingen oppsto, startproblemene kom når jeg hadde sett i den nye dysen. Bilen ble kjørt ned til der den står nå med den gammle dysa, nå er det ikke liv i det hele når starteren går rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...