Gå til innhold

Valg av forstillingsdeler E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har oppstått mange festlige lyder i forstillingen på vår trofaste 318i mod 2000. Ettersom også skjev dekkslittasje er oppdaget, var behovet for en liten inspeksjon absolutt på sin plass.

- Ytre kuleledd i venstre bærearm er løs og må skiftes. Bærearmer på begge sider byttes.

- Bakre foringer ser ok ut, men disse skiftes i samme slengen.

- Stabstag foringer ser særdeles romslig ut, så disse skiftes også.

- Støttestag til stabstag ser fine ut - også gummiforingene. Disse tenkte jeg skulle få stå i fred.

- Styrestag virker faste og fine.

- Dempere har ingen synlige lekkasjer, men virker "stutte". Disse er nå 14 år gamle, så de har vel gjort sitt. Byttes, og med nye demperputer og gummibelger.

- Fjærer ser ok ut, men øvre og nedre gummi skiftes.

- Har lest at firehjulskontroll på disse er litt spesielt, så det overlater jeg til BMW versted.

Så til de store spørsmål:

Det er store prisforskjeller på orginale BMW deler og diverse alternativer fra GS, Koed og Schmiedmann,

Ser at noen har for forsøkt alternative rimeligere bærearmer med dårlig resultat. Har holdt i kort tid.

Hvordan er det med dempere? Er det samme greia der?

Bilen er jo snart 15 år, så restverdien er ikke all verden (selv om bilen ellers er i særdeles god stand).
Er det verd å fortsatt benytte orginale deler, eller duger disse rimeligere delene i de årene bilen har igjen?

Erfaringer og tips mottas med takk :wave: .

Skrevet

Hatt vw/audi tidligere og disse spiser forstillingsdeler. Allikevel så kjøpte jeg billigsetta og hadde lite problemer med dem.

Du får jo komplette forstillingskit med alt for 4-5000 på finn.

Hadde ikke vurdert å kjøpt 1 bærearm for 2-3000 på gs om du skal bytte endel.

Skruvat hadde også grei pris på noe og bildeler.no hadde bra priser på endel.

Nå har jeg kjøpt til e60 men prinsippet er det samme så:)

Skifta mye men fremdeles litt ulyder.. Glemte å sjekke stabstagsforinger jeg og de var virkelig romslige så gåår ut fra at det var der problemet var. Bestilte selv nye stabstagsforinger i går til 119.- stk på bildeler.no

Skrevet

Sjekk car-parts24.com, 40 euro i frakt uanset hvor mye du bestiller, gode priser og uten tysk moms (den blir trekt fra når du logger inn på siden).

De selger lemforder, som jeg er ganske sikker på er leverandør til bmw, da jeg i sommer bytta motorfester osv, og en av delene var lemforder,

sammenlignet med den orginale hadde lemforder slipt vekk et merke der bmw merket var på den orginale som sto på bilen.

Samme var det med hardykoblinga som var febi/bilstein, der var det også slipemerke der bmw merket var på den orginale.
Denne hadde også samme tall og alt så den orginale.

De har også sachs dempere, som også leverer til bmw etter hva jeg har forstått.

Har handla masse med dem, hele understellet +++++ bremser osv. Understellet funker fint enda, og det var bytta for kanskje 3 år siden. :)

Anbefales! Går ca ei uke før delene kommer med DHL. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...