Gå til innhold

Dunker ved giring og gasspådrag, E46 330i


330iii
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Sliter med at det kommer ganske kraftig dunkelyd når jeg dytter inn clutchen ved girskifte når jeg drar den litt langt ](*,) Er bare ved giring fra første, andre og kanskje tredje. Kan også kommer dunk hvis jeg kjører helt rolig, og dytter litt fort på gassen. Er helt klart slakk et eller annet sted.

Foringene til diffen er ok.

Har hørt det kan være diff-foringer, svinghjul/clutchfjær og hardykobling. 

Noen som vet hva det kan være av disse?

Det høres ut som det kommer fra midt under bilen et sted

Kommer også et slags dunk når jeg rygger og tar inn clutchen.

Hvis jeg står stille og begynner å slippe ut clutchen så vibrerer det også litt, akkurat som om man holder på å kvele bilen. Kan dette ha en sammenheng. For det vibrerer ikke hele tiden hvis jeg må ligge litt på clutchen. Det vibrerer, ikke, vibrerer, ikke. Av og på med vibreringa altså... Hvis dere skjønner  :crazy:

takker for svar på forhånd! :)

Erik  :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde svært lignende problem på min, Var en kraftig dunkelyd når jeg gikk av å på gassen, samt ved ufine girskift. Trodde det var slakke i diffen, eller traversforingene. Men viste seg å være en drivaksel som hadde stor slakke. Den røk tilslutt etter å ha vært med på litt mye drifting. Sjekk om det er mye slakke i stikkakslingene når du har bilen i gir og håndbrekk på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Takk for svar! Sliter forresten også med å sette den i første noen ganger når den står stille

Det kan jo høres ut som at clutch ikke frikobler helt, eller at det er noe galt med girkassen. Har bilen en tendens til å krype når du står i ro i 1. gir? eller at motoren tydelig har motstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres faktisk ut som det er to forskjellige problemer. Både at Clutchen begynner å bli slitt og at det er slark et sted lenger bak. Dunkinga kommer Mer fra midten av bilen eller bak et sted.

Skal få den opp på bukk så fort som mulig og få sjekket. Gir tilbakemelding!!

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...