Gå til innhold

Koble til tåkelys framme - bmw e46

ZaxoN
 Share

Anbefalte innlegg

Har et sett med tåkelys liggende, da altså lyktehuset+sokler/pærer. Har ikke tåkelys framme org på bilen så må derfor ettermontere å koble opp/legge kabler selv.

Lurte da på om det er en enkel måte å gjøre det på?

Som f.eks bare legge opp ledninger fra tåkelysene og inn i kupe'en i bilen med en bryter og en sikring.

Eller må du ha rele' osv,osv for å få det til å funke ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste er jo å kjøpe ett originalt lyspanel fra en bil som har tåkelys som du kobler innpå de nye tåkelyse på den originale bryteren i stedet for å lage en jalla bryter en plass.

For å gjøre det så må du ha relee ja, ellers brenner du bryteren ganske fort.

Relee kit med nødvendige deler fåes på for eks. biltema.

Bruk også RK bilkabel og før det inn i kupeen. Gjem gjerne releet litt i motorrommet eller en anna plass om mulig så det ikke ser så ettermontert ut.

Har gjort akkurat det samme på min tidligere E36, den var også uten tåkelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste er jo å kjøpe ett originalt lyspanel fra en bil som har tåkelys som du kobler innpå de nye tåkelyse på den originale bryteren i stedet for å lage en jalla bryter en plass.

For å gjøre det så må du ha relee ja, ellers brenner du bryteren ganske fort.

Relee kit med nødvendige deler fåes på for eks. biltema.

Bruk også RK bilkabel og før det inn i kupeen. Gjem gjerne releet litt i motorrommet eller en anna plass om mulig så det ikke ser så ettermontert ut.

Har gjort akkurat det samme på min tidligere E36, den var også uten tåkelys.

Takker for svar ! :)  Det var planen men har så mange brytere liggende så tenkte å ha det i mellomtiden til jeg fikk tak i org lysbryter med tåkelys til en grei penge :) Er jo ikke lange tiden å flytte over ledningene fra bryteren til lysbryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...