Lokketor Skrevet September 22, 2014 Skrevet September 22, 2014 Fikk hentet meg en org E34 535 før jeg måtte reise på jobb.Bilen har ikke vært på veien siden 2007, og har vært lagret siden dette. Den er bra for rust og kom orginalt med manuel gear i 1990. Derav den lave km stand (216k)Tidligere eier har demontert topp etter mistanke om gåen toppakning.Av utstyr er det4x el vinduKlima acStor kjørecomputerUten takluke!Manuel gearStørre dynamo++Så iførste omgang blir det å få fatt i ny motor og få den gjennom eu.Så blir det forhåpentligvis pustehjelp med ned dreide stempler, o-ringet blokk, arp, porting av topp og et duganes sprut til å styre makkverket Her på henger etter trekkbilen på voss:Flere bilder kommer når jeg er hjemme igjen.
divad Skrevet September 22, 2014 Skrevet September 22, 2014 Hvorfor ny motor? Er det ikke bare å høvle topp og montere?
Lokketor Skrevet September 22, 2014 Forfatter Skrevet September 22, 2014 Bilen har stått ca 4 år uten topp, så er rust i cyl. Så den må evt bores opp og sette i smidde overdim stempler, men det får bli ved en senere anledning. Første prio nå er å få den på eu og skilt.
Jarnee Skrevet September 24, 2014 Skrevet September 24, 2014 Spennende! Kommer til å henge meg på her å følge med
Lokketor Skrevet September 24, 2014 Forfatter Skrevet September 24, 2014 Ska bli godt å få en gammel klassiker tilbake på veien der den hører hjemme Er forøvrig på jakt etter M30b34 motor til den, samt Breifront i diamant svart om noen har liggende. Planen var å få dette klart i helgen da eg kommer hjem en tur da gi meg gjerne en pling på tlf: 95076440 om noen har.
viggo E34 Skrevet September 26, 2014 Skrevet September 26, 2014 Blir å bygge på motoren som står i da? Om du uansett skal inn med smidde stempler å råder er det jo bare til å Borre opp
Lokketor Skrevet September 26, 2014 Forfatter Skrevet September 26, 2014 Hadde i utgangspunktet håpt på å dreie ned de orginale stemplene, skal ta blokken ut av bilen i helgen for nærmere inspeksjon og se om den lar seg hone
Lokketor Skrevet September 29, 2014 Forfatter Skrevet September 29, 2014 Fikk lempet motor utav bilen i helgen og sett over tilstand.Konklusjonen ble at org motor må bores opp og bruke over dim stempler, så da ble det til at eg heller kjøpte en ny motor for å kunne bruke org boring og stempler.Klar for å løfte ut blokk og girTilstand på cyl Så da gikk turen til Husnes for å hente motor og breifrontSå da er det bare å vente på helg og hjemreise så eg får begynt å demontere motor og bestille deler.Det blir full overhaling av motor, samt arp i topp, O ringet blokk, overhalt og portet topp, plan dreide stempler med nye ringer.Er også på jakt etter enkel masse svinghjul om noen har liggende! Bimmerlorris reagerte på dette 1
Lokketor Skrevet Oktober 2, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2014 M5 frontfanger handlet inn og ligger klar til eg kommer hjem i helgen Blir lakkert sammen med bredfront i diamant svart 181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå