Mattae Skrevet September 25, 2014 Skrevet September 25, 2014 Hei Har kjøpt meg en e39 hvor jeg fikk med abs og antispinn problemer. Var på verksted og fikk feilkode på abs sensor høyre bak så den ble byttet. Siden det har ikke abs lyst og den fungerer, men antispinn kobler ut med en gang jeg får litt fart på bilen(ABS fungerer fortsatt). Men den fungerer om jeg står stille å prøver å spinne feks. Så lenge den ikke har koblet ut pga hastighet først. Så leste ut feilkoder i går med bmw scanner og fikk feil på: abs sensor høyre bak(wheel speed sensor rear right, open circuit) Lateral acceleration sensor plausibility. Kickdown fungerer forøvrig heller ikke. I følge mekaniker så blir girkassen styrt av abs høyre bak så er sammenheng der. Har nye typen ABS system har jeg funnet ut. Noen som har gode råd og tips? aalgaard reagerte på dette 1
Alpejohn Skrevet September 26, 2014 Skrevet September 26, 2014 Har du sjekket wiren på ACS spjeldet eller hva det nå er?Om din bil har dette da vel og merke.De kan ofte ryke og da kan du få feilkoder på mye rart.
Mattae Skrevet September 28, 2014 Forfatter Skrevet September 28, 2014 Er m62tub44 motor så er elektrisk alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå