Gå til innhold

e36 vått gulv. Dreneringskanaler fra takluke?

svemal
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte i mars/april ein e36 sedan. Sjekka når eg kjøpte den at blandt annet gulvet ikkje var fuktig.

I ettertid begynte gulvet ved pedalene å bli vått. Skar opp teppet på gulvet, tørket utav, og la aviser under for å absorvere fukten.

Gulvet ble tørt framme, men så begynte det å bli vått bak. Repeterte prosedyren bak. Opp med teppe, tørk, avis.

Har nå byttet avis jevnlig i 1 måned, og de er like våte kvar gang. Lurer på kor vatnet kommer inn...

Er ikke lett å finne ut av uten å hive ut seter og røske opp heile teppet...

Har hatt bilen opp på bukker å sett under. Ingen tydlige hull vatnet kan komme inn der under... Må altså komme ovenfra.

Noken som har hatt lignende problem og funnet kilden? Er dette en vanlig feil på e36?

Tenker jo at i verste fall er det en dreneringskanal for takluken som er rustet sund... Men vet ikkje kor desse går på e36. Går det ein kanal mellom dørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du takluke så sjekk drenerings slangen, den kan bli tett ved tiden. Og da rener det nedover bak trekket og samler seg på gulvet.

Som oftest er slangen på venstre side. Ta av trekket bak døren og mellom bakvinduet, må sikkert ned med taktrekket litt også, så ser du en liten slange. Ta den ut og vask den og blås den ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du takluke så sjekk drenerings slangen, den kan bli tett ved tiden. Og da rener det nedover bak trekket og samler seg på gulvet.

Som oftest er slangen på venstre side. Ta av trekket bak døren og mellom bakvinduet, må sikkert ned med taktrekket litt også, så ser du en liten slange. Ta den ut og vask den og blås den ren.

Mellom dørene eller mellom bak-dør og bak-vindu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vatnet renner derfra og ned på gulvet, må det vel renne ned setet...

I teorien skulle det jo være våt under sete og da...

ja , men der tørker det fortere og vetu. Som du og se bildet så har vannet rent ned på siden av setet og langs dør pakningen, så samler det seg på gulvet til slutt.

Det bilde der har jeg selv tatt fram min egen bil da dette skjedde (tett drenering) setene var ikke våte, mest sannsynlig fordi da bilen ikke blir brukt på dagtid da jeg har arbeids bil, så har nok vannet fra natten rent nedover og muligens i sete og, men tørket før jeg kom hjem fra jobb.

Men sier jo ikke at dette er i ditt tilfelle, men verdt å sjekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje reperasjonshandboka for bilen min. Noken som veit kor dreneringsrørene ender?
Tenkte å helle vatn gjennom dreneringsrøret. Dersom det ikkje kommer ut andre enden veit eg at det er der problemet er. Så slipper eg kanskje rive av taktrekk og diverse for å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...