alpha78 Skrevet September 29, 2014 Skrevet September 29, 2014 Har en 1996 BMW 520 E39 som lider av en ABS feil. Når jeg starter bilen lugger bremsene og du kan høre at noe elektrisk jobber i motoren (sikkert ABSen). Dette varer i ca et minutt før ABSen slår seg ut og abs lyset/lysene tennes. Etter dette fungerer bremsene helt fint. Er det noen her innen som har peiling på hva problemet kan være ? ABS sensor? ABS Hjerne etc ? Er det noen feilsøkinger jeg kan gjøre selv ?
Djwik Skrevet September 29, 2014 Skrevet September 29, 2014 har samme feilen på min bil at absen jobber med engang jeg bremser abs sensoren min mister kontakt med den magnetiske abs ringen foranog denne sitter i hjullageret og jeg har en lekasje i bakkant på det ene lageret som gjør at abs ringen står stille under kjøring men ta en diagnose for og finne ut hvor feilen liggerettersom du har en 96 mod så kan du se bort i fra abs hjernen den pleier ikke å ryke siden den sitter inni bilen og med bare pumpa i motor rommetfra 1998 ---> så kom hjernen ut i motor rommet montert på abspumpa som gjør at den ryker for den sitter rett over eksosen den varme eksosendet du kan gjøre selv er og ta ut sesorene og se om de er fulle av drittog evt kjenne på hjul lageret
alpha78 Skrevet September 29, 2014 Forfatter Skrevet September 29, 2014 Vet du ca hva prisen er på å skifte en røken sensor ? Jeg regner med dette må fikses før en EU kontroll ?
Djwik Skrevet September 29, 2014 Skrevet September 29, 2014 skal et verksted bytte det så er du fort oppe i enn 2-3 lapper pluss minus det må fikses før eu jahvor feilen ligger er vanskelig å si uten diagnose når det gjelder elekterisk problem motor,abs,airbag, gir osv..så er det diagnose som må til
morten.2 Skrevet Oktober 3, 2014 Skrevet Oktober 3, 2014 Jeg har vært borti det samme. På diagnose kommer det bare opp feil på abs sensor og hvilken side og om det er forran el bak. Det kan som det står over her like gjerne være hjullageret.Jeg målte følerne hver for seg. Ohm'et de.Og det viste seg at det var hjullageret. Byttet det og alt var i orden.
Jokkis Skrevet Oktober 5, 2014 Skrevet Oktober 5, 2014 Disse abs sensorene knekker lett når de blir gamle. Hvis du har hatt av hjul å komt borti litt så kan det være nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå