Dieselmann Skrevet September 30, 2014 Share Skrevet September 30, 2014 Hei, noen som har byttet olje på automatkassa på 320d automat e46 før 01 mod som kan gi råd om bra olje etc. bilen min har gått snart 170km så bør vær noenlunde ok automat kassa enda ser bmw har satt på merke på gearkassa om at det er livtidsolje ell ke det sto men har ikke tru på at det ikke lønner seg å bytte olje og få inn et nytt filter. de fleste andre merker bytter jo olje på automatkassene, har byttet på flere biler der det har vært sagt at det ikke trengs å bytte men alle har blitt bedre i gearinga osv så tru også en bmw vil ha godt av dette. tenkte å kjøpe en 10-15 liter og ta en enkel flush sjøl. synes den gearer litt tregt når kald spesielt men ikke verst heller altså noen som merke stor bedring ved bytte av olje. vet dere om det er noen kjente problemer med automatkassene på disse gamle 320d mener jeg har hørt at det ble en bedre kasse nå de økte til 150hk. hei å hå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselmann Skrevet Oktober 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2014 Noen som kan anbefale noe bra atf olje til en grei pris , helst syntetisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselmann Skrevet November 3, 2014 Forfatter Share Skrevet November 3, 2014 Noen som kan anbefale noe bra atf olje til en grei pris , helst syntetisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselmann Skrevet November 3, 2014 Forfatter Share Skrevet November 3, 2014 Noen som har prøvd Fuchs Olje.. bra ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 4, 2014 Share Skrevet November 4, 2014 Såvidt jeg vet, er det ingen som anbefaler noen annen olje enn den som BMW anbefaler. Og det finnes mange oljer der ute som BMW anbefaler, eller som har korrekt godkjenning. Så når du finner ut av det, så er det bra uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå