Mr.Hassel Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Hei, jeg har vurdert og tenkt litt på hvilke anlegg jeg skal ha i E34n min. Trenger dermed hjelp. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4103&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 Var innom bilradiospesialisten i Trondheim, og han mente at denne pakken gir en god og fin lyd, + 13 cm høyttalere foran. Det jeg lurer på er: Hva er forskjellen på- Komponent høyttalere eller Fulltone? Klarer forsterkeren og drive dette anlegget? Håper på svar fortest mulig vurderer og kjøpe anlegg i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Forsterkeren der er alt for liten til både subben og 6x9. Den pakken der er kun lagd for at de skal tjene penger på deg. Forskjellen er at en fulltone er en høgtaler som er designet for å gjengi hele lydspekteret. Ett komponentsett består av flere ulike høgtalere som jobber sammen, dette har flere fordeler som at hver del i komponentsettet er lagd for å gjøre det den gjør best mulig, uten kompromiss som en fulltone ofte har. Ett komponentsett er også lettere å få til mtp bygging, siden lydbildet bør sitte rundt dashboardnivået. Forsterkeren leverer 4 x 60 wrms i 4 ohm, 6x9 takler 100wrms og subben takler 1100 watt, står ikke rms men tipper rundt 250 wrms. mao forsterkeren leverer knapt halvparten av det du kan pushe på 6x9, og en fjerdedel av det du kan mate subben med. Styr unna høgtalere bak, 6x9 generelt og ferdigkasser/aktive kasser med innebygd forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Hassel Skrevet Oktober 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2014 Ok, tusen takk, lært mer så takk for rådet, har du noen tips til hva som kan vær lurt og kjøpe seg da ? Håskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 12, 2014 Share Skrevet Oktober 12, 2014 Ville tatt det gradvis dersom du ikke ønsker å spytte allverdens med penger inn med en gang. Foreksempel starta med en 15" sub fra gladen eller Digital designs og en monoforsterker. Få som kjøper 15", men sannheten er at en 15" spiller omtrent like bra som to tilsvarende 12" elementer. Bare at to 12" somregel koster det dobbelte av en 15". Kjøper du da en forsterker og ett kabelsett har jo du ei periode å tenke på hva du skal finne på videre, tar jo litt tid mtp kassebygg, kabling o.l. Mye er det du kan tenke deg å legge inn da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Hassel Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Har ikke plass til 15" tror jeg ikke. Tenkte jo ikke å gå lengre enn 4000 kr da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Har sendt deg PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå