Bmwamatør Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Hei, Har gjort noe som er utrolig smart. har kjøpt en bmw 520 e39 som forrige eier har startet motor bytte i. Problemet mitt da er at jeg ikke vet hvor alt skal. Motor er inne og ledningsnett på på plass, Men klarer ikke finne ut hvor Hoved kabel, Altså pluss kabelen skal fester i karosseriet. Hvor skal + kabelen festes, som går til alt av starter og dynamo. Har fått beskjed at motorbytte skal gå uten problemer, Byttes fra en 2,8 til en 2.0. og alt skal passe om hverandre har jeg fått beskjed om. Synes det høres rart ut at en 2.0 liter motor skal starte og gå med 2,8 Ecu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Polet på midten av kabelen skal under innsuget, også videre nedover mot starteren. Hvis du går under bilen så ser du en plass til den, er rett under ratt akselen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwamatør Skrevet Oktober 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2014 Polet på midten av kabelen skal under innsuget, også videre nedover mot starteren. Hvis du går under bilen så ser du et plass til den, er rett under ratt akselen. har funnet den. oversett den flere ganger:S men nå starter bilen og går. Men har høy tomgang. 2500 rpm, håper detter er luftmengde måleren eller massemåler. usikker på hvem type det er. Denne fulgte ikke med. så nå må jeg prøve og finne ut om det er borsch eller annen type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 har funnet den. oversett den flere ganger:S men nå starter bilen og går. Men har høy tomgang. 2500 rpm, håper detter er luftmengde måleren eller massemåler. usikker på hvem type det er. Denne fulgte ikke med. så nå må jeg prøve og finne ut om det er borsch eller annen type. Bare se på ECU'en om hvilken motorstyring du har. Mest sannsynelig så har du Siemens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Ja, men lmm kan det ikke være Sjekk om vaierene sitter bra, eller se om du har satt i oringer og pakninger godt på rundt spjeldhuset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwamatør Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2014 Hey. Har skrudd i hele dag, Sliter nå med at bilen dør/ kveler seg når jeg gir gass. Prøvde ikke dette i går. Motor går fint på 2500 rpm som tomgang ligger på. men dør så fort du gir litt gass. har ikke fått tak i lmm, Men er vel ikke dette som er problemet?? Noen som vet om 2.0 motoren skal gå med 2.8l hjerne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Finner en del info her http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=526617&highlight=engine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwamatør Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2014 Var ikke mye til hjelp den linken der. Drar på skroten i morgen og henter 2.0l ecu. Tror ikke jeg må ha med nøkkel og tenning. 2.0l motoren som er i nå starter jo med 2,8 ecu og tenningsnøkkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Hvis du bytter bare ecu så vil ikke motoren starte pga startsperra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwamatør Skrevet Oktober 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2014 Har henter hjerne, skulle ta med tenningslås og nøkkel også, men var ikke nøkkel i bilen med riktig hjerne. Så da skal jeg prøve og få programmert den til uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwamatør Skrevet November 6, 2014 Forfatter Share Skrevet November 6, 2014 Hei, Har hatt bilen til programmering på et tuning verksted. Bilen starter og går med nye programmet, men stopper på tomgang etter en liten stund. Men er ikke noe problem og holde den i gang med gassen. Noen som har forslag her??? Sliter også med clutchen. Den har ikke virket etter jeg kjøpte bilen. Var startet motorbytte på denne. så regnet med at det kun var lufting av clutch som skulle til. Når jeg setter bilen i gir så slurer den, Så det går og flytte bilen. Men clutch pedalen ligger helt i bunn, Og den kommer ikke automatisk ut. Må dette systeme luftes på en spesiell måte? Jeg har den Dyre typen fra biltema til og lufte bremser osv, Den suger veska igjennom. Har brukt denne uten hell. kommer ikke luft, Men pedalen er fortsatt i bunn. Før jeg startet og lufte så var det motstand i pedalen, Men etter lufting gikk pedalen rett i bunn og ble der. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwamatør Skrevet Desember 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2014 Bilen er oppe og går. Og eu godkjent hvis noen lurte Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 2, 2014 Share Skrevet Desember 2, 2014 Bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Desember 2, 2014 Share Skrevet Desember 2, 2014 flott! men skriv gjerne hva som løste seg til slutt, hvis andre skulle få samme problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå