Gå til innhold

Frontfanger til E46 Sedan

Share

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg driver å titter litt rundt etter en ny frontfanger til min BMW E46. Har tenkt på M-tech fanger, men da lurer jeg på hvor jeg kan få kjøpt det så billigst som mulig, og som passer bra uten noen spesielle store modifikasjoner.

Har sett på denne, hvordan er frontfangerne fra Jom Automotive? Noen som har en bedre type å anbefale? :)
http://www.racespec.no/eksterir/front-bumpers/bmw-3-serie-e46-sport-frontfanger-fra-jom-sedan-touring-98-05.html

På forhånd, takk for svar!

post-82654-0-99248000-1412427899_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan den er, men hva du enn gjør: Ikke kjøp Gs sin mtech 2. På min coupe måtte jeg droppe å feste den til selve metall greia bak fangeren. Så med andre ord er frontfangeren min koblet til med bare boltene haha :P

Edit: Du får Gsfangeren helt sikkert til å passe, men da må du regne med å kappe her og der.. noe jeg ikke gadd den kvelden :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan den er, men hva du enn gjør: Ikke kjøp Gs sin mtech 2. På min coupe måtte jeg droppe å feste den til selve metall greia bak fangeren. Så med andre ord er frontfangeren min koblet til med bare boltene haha :P

Edit: Du får Gsfangeren helt sikkert til å passe, men da må du regne med å kappe her og der.. noe jeg ikke gadd den kvelden :P.

Okey, hvor mye var det du betalte for den? Og hvor mye måtte du ut med for å få den lakkert, med mindre du gjorde det selv da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke hva jeg betalte, men mener det var under 3000 (var på tilbud). Lakkering fikk jeg gjort hos en bekjent, så det kostet meg lite :P.

Moral of the story: IKKE kjøp uoriginal :P. Jeg har gjort det på e36en jeg hadde, og det var et rent helvete å få ting til å passe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke hva jeg betalte, men mener det var under 3000 (var på tilbud). Lakkering fikk jeg gjort hos en bekjent, så det kostet meg lite :P.

Moral of the story: IKKE kjøp uoriginal :P. Jeg har gjort det på e36en jeg hadde, og det var et rent helvete å få ting til å passe 

Okey!

Den jeg linket til er vell ikke original, så det må altså endel til for å få den til og passe ordentlig?.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan passformen på den du linket over er, men den fra GS er mildt sagt udugelig.

Når vi prøvde å få den til å passe på metall bjelken begynte fangeren å bøye seg, så i stedet for å få sprekker i fangeren/ødelegge lakken bestemte vi oss for å feste fangeren med boltene. (Bjelken er selvfølgelig montert bak fangeren, men den er ikke skrudd fast til frontfangeren)

Frontfangeren ser fantastisk ut, og det er i grunn ingen fare for at fangeren kommer til å falle av. Gjengene til boltene er solide, og holder dem veldig godt (har prøvd å dra ut fangeren med hendene uten at den rykket på seg ;). Har også vært i høye hastigheter uten at fangeren har falt av ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan passformen på den du linket over er, men den fra GS er mildt sagt udugelig.

Når vi prøvde å få den til å passe på metall bjelken begynte fangeren å bøye seg, så i stedet for å få sprekker i fangeren/ødelegge lakken bestemte vi oss for å feste fangeren med boltene. (Bjelken er selvfølgelig montert bak fangeren, men den er ikke skrudd fast til frontfangeren)

Frontfangeren ser fantastisk ut, og det er i grunn ingen fare for at fangeren kommer til å falle av. Gjengene til boltene er solide, og holder dem veldig godt (har prøvd å dra ut fangeren med hendene uten at den rykket på seg ;). Har også vært i høye hastigheter uten at fangeren har falt av ;) )

Nei, okey. Da er det bestilt, så får jeg håpe på det beste! :)

Gikk for denne:

http://www.parts24.mystore3.no/products/bmw-e46-coupe-m-tech-ii-look3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg betalte rundt 20000 om jeg ikke husker feil. Det var inkl grunning, lakk og arbeid. Resultatet ble kjempe bra.

Etter hva jeg har hørt er vanlig pris rundt 3000-3500 for frontfanger lakkering (kan hende det er mer selvfølgelig :P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ble kjøp av fangeren som jeg linket ovenfor. Fikk den lakkert for 1700SEK og endelig fått tid til å sette den på nå, passet rett på med originalfestene :) Fin passform.

Tåkelys er ikke montert ennå, skal bestilles..
Har et par bilder jeg var ute å knipset nå, ble dårlig kvalitet av en eller annen grunn - men er så dere kan se ihvertfall!

post-82654-0-96683000-1414933550_thumb.j

post-82654-0-95521200-1414933577_thumb.j

post-82654-0-61391400-1414933596_thumb.j

post-82654-0-51412800-1414933619_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...