Skarbø Skrevet Oktober 11, 2014 Share Skrevet Oktober 11, 2014 Hei! Jeg vurderer sterkt å bytte om motor til 330i, men jeg vet ikke va annet som må byttest.. Motoren som jeg muligens kjøper fyller med gearkasse å lednings nett med hjerne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 11, 2014 Share Skrevet Oktober 11, 2014 Dette var det akkurat en annen kar som spurte om også. Bruke søkefunksjonen før du skriver nytt emne: Kort fortalt: Bensinfilter og slanger til dette da trykkregulator for bensin sitter på filteret på M54 ikke på railen som på M52TU. Girkasse Mellomaksel Diff Drivaksler bak Sving\bærearmer bak Bremsekalipere bak og håndbrekksbånd da disse er forskjellige. Omkobling av gasspedal da det er el-gass på M54B30, så er det litt clutch bryter osv som må legges om samt noe til bremselyssignal da DME her skal ha det. I tillegg kommer det siste, som jeg vil kalle store, problemet. EWS (Startsperre). Hvis du bare bytter hjernen i din bil til 330 hjernen og bruke din originale startsperreboks og nøkkel, så får du ikke start. Det går ikke å synke den nye hjerne med en brukt startsperre boks. Ikke lett i hvertfall. Er et selskap i Kanada som gjør det, men det koster litt. Også ere en kar her på bimmers, men han husker jeg aldri hva heter. Kim et eller annet. Det mange gjør er at de teiper en ekstra antenne til nøjkkel under dashbordet og legger nøkkel fra 330 der, slik at bilen starter, men da har du faktisk ikke fungerende startsperre, alle som vil kan knuse ruta, stappe inn en skrutrekker, vri om og kjøre av gårde. Evt kan du jo bytte tenningslås til den bilen du kjøpte motor fra, også ha en nøkkel til sentrallås, og en til motor, men det er JALLA. Hvertfall, det er en omfattende byggejobb. Lykke til om du setter i gang, jeg gjorde dette i min E46 og det er moro motor, men det er kostbart og dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Oktober 11, 2014 Share Skrevet Oktober 11, 2014 Som nevnt over 320 og 323 kan du bygge om til 328 322 og 325 bygger du om til 330 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå