Sverre_BMW525d Skrevet Oktober 12, 2014 Share Skrevet Oktober 12, 2014 Hei. Ny på forumet og med ny brukt bmw525 xdat 2009. I hanskerommet ligger en 30pins eller er det 32pins ? kontakt for ipod. Bilen har ikke noen usb kontakter, bare aux. Er det mulig å koble ipod-kontakten til micro-usb for tilkobling f.eks Samsung Galaxy s2 ?. Har kjøpt en slik tilkobling på biltema, men ipod-kontakten er den samme som i bilen og passer derfor ikke inn. Må i tilfelle ha en overgang for å få de sammen. Har sjekket litt opp på nettet, men finner ingen som har "female" plugg. Eller er det ikke mulig å bruke ipod-kontakten til Samsung telefoner ? Hva med minnepenn og sanger på denne,mp3 ? Regner med ipod-kontakten er koblet til aux i bilen ? Lurer også litt på å få DAB montert. Ser mange velger enten integrert system der en enhet med dab skjules (CTDABBM1). Eller velge dab-enhet med usb tilkobling som ikke integreres og må festes synlig et sted for betjening. Begge disse enheten kan fås for rundt 2000,-. Noen som har noen tips ? mvh Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet Oktober 13, 2014 Share Skrevet Oktober 13, 2014 Det finnes ikke overgang fra applekabel til slik Samsung bruker. Har du undersøkt hva som er i andre enden av den applekabelen du har i bilen fra før? Nå vet ikke jeg om dette er en spesialkabel tilpasset bilen/bmw, men hvis det er en vanlig iPhone ladekabel er det nok normal usb i andre enden og da kan du jo bare bytte hele kabelen. Nå er ikke jeg kjent med denne bilen, men dette virker logisk i mitt hode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 13, 2014 Share Skrevet Oktober 13, 2014 Du har mest sannsynlig et eldre iPod-grensesnitt, og det vil nok bare fungere til Apple-produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre_BMW525d Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Ja det er eldre ipod grensesnitt, og antar som dere skriver at det er tilpasset apple og vil ikke funke på andre telefoner. Skal sjekke om det er usb der kabelen kommer inn fra spilleren. Nå er bilen på verksted (heldigvis garanti) med masse feilmeldinger (4x4 and DSC m.m) og fjernkontroll fra nøkkel tok kvelden, så får sjekke når den kommer tilbake. Noen som vil anbefale eller ikke dab-anlegg. Tenker mest på det som heter CTDABBM1. Men om jeg ikke har usb på anlegget i bilen vil jeg tenke mer på dab-enhet med usb. CTDABBM1 fås på ebay til 1500,- ! (+ frakt da) Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 14, 2014 Share Skrevet Oktober 14, 2014 Den iPod-saken har nok ingen USB i andre enden nei. Om du har USB-tilkobling er denne under mistarmlenet, og du vil da ha kode 6FL i utstyrslisten. Ang. DAB synes jeg Kufatec har lovende løsninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå