kevin1982 Skrevet Oktober 13, 2014 Skrevet Oktober 13, 2014 Etter at god bilen har stått lagret i 1 år. Bestemte jeg meg for å starte den opp. Den gikk fin i ca 2 mil. Så begynte den å gå på bare 5 sylindere. Byttet så tennplugger. Fant fort ut ordsak til ploblemet. Tennplugg nr 4 fra radiator var full av olje. Byttet så toppdekselpakning sett og rengjort ordentlig før jeg skrudde alt sammen igjen. Startet opp og jippi går på 6 sylinder igjen. Tok en pent kjøre tur. Kom vek 2-3 mil så begynte den å gå på 5 sylindere igjen. Snudde og kjørte pent hjem. Plutselig gikk den på 6 sylinder igjen. Så på 5 og sånn holdt den på til jeg kom hjem. Har noen av dere tips om hva dette kan væra. Har sjekket om det samlet seg olje i tennpluggene. Men alle de er tørre nå. Hva kan dette væra. PS. Har så klart en gammel mann som nabo. Som har fulgt med litt. Og teorien hans er kondens. Men jeg mer at motoren hadde fusket eller stoppet.
lagunilla Skrevet Oktober 14, 2014 Skrevet Oktober 14, 2014 Bytt om coil fra en annen sylinder og sjekk om det fortsatt fusker på samme sylinder eller den du byttet ifra.
kevin1982 Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2014 hvordan skal jeg klare å finne ut hvilken sylinder som fusker uten å få meg en kraftig karamel.
Espen Aass Skrevet Oktober 14, 2014 Skrevet Oktober 14, 2014 Kopl av en coil, så start. ikke den så neste. Da finner du ut hvem det er i alle fall etter 6 forsøk Er coilen helt ren for olje?
lagunilla Skrevet Oktober 14, 2014 Skrevet Oktober 14, 2014 Du kan jo bare nappe ut en og en mens bilen står og går og se hvem av de som ikke reagerer.
kevin1982 Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2014 Du kan jo bare nappe ut en og en mens bilen står og går og se hvem av de som ikke reagerer.Får man ikke greit med strøm da?
lagunilla Skrevet Oktober 14, 2014 Skrevet Oktober 14, 2014 Om man får strømpå seg tenkte du på? Nei, kjør på.
kevin1982 Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2014 Tok en kjøre tur i dag. Se om det kom tilbake. Kjørte vel 10mil fram og tilbake alle muligheten bakgater. Prøvde meg på bånd gass ut på motor veien opp til 130km. Og alt gikk fint. Helt til jeg sto rundt 15 minutter og ventet på samboren min sluttet på jobb. Og der kom det. Begynte den å gå på 5 sylinder igjen også på 6. også på 5 også 6 igjen. Bilen begynner å riste som bare det. Går nesten ikke framover når man gir gass. Så kjørte rolig og pent hjem igjen og tok en runde nå med coilene. Merket at sylinder 6 fra radiatoren var det ikke noe forskjell. på om kontakten var ute eller sto i colien. Prøvde å bytte med en annen coil. Men det hjalp ikke stort. Jeg prøvde med 4 forskjelle coiler og alle som var der sylinder 6 er gikk bare på 5. Jeg tok opp alle tennpluggene for å sjekke om det var noe olje der igjen. Det var det ikke. Testet også om det var gnist i alle tenpluggene. Og det var det.
kevin1982 Skrevet Oktober 14, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2014 Kan det væra veivakselsensor som lager alle disse ugangene i motoren?
kevin1982 Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Noen som kan hjelpe meg med å ta en dignose på bilen?
kevin1982 Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2014 Da har jeg fått tatt en feil søk på bilen og injector valve cylinder er feil koden som kommer fram. beklager dårlig bilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå