Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at god bilen har stått lagret i 1 år. Bestemte jeg meg for å starte den opp. Den gikk fin i ca 2 mil. Så begynte den å gå på bare 5 sylindere. Byttet så tennplugger. Fant fort ut ordsak til ploblemet. Tennplugg nr 4 fra radiator var full av olje. Byttet så toppdekselpakning sett og rengjort ordentlig før jeg skrudde alt sammen igjen. Startet opp og jippi går på 6 sylinder igjen. Tok en pent kjøre tur. Kom vek 2-3 mil så begynte den å gå på 5 sylindere igjen. Snudde og kjørte pent hjem. Plutselig gikk den på 6 sylinder igjen. Så på 5 og sånn holdt den på til jeg kom hjem. Har noen av dere tips om hva dette kan væra. Har sjekket om det samlet seg olje i tennpluggene. Men alle de er tørre nå. Hva kan dette væra. PS. Har så klart en gammel mann som nabo. Som har fulgt med litt. Og teorien hans er kondens. Men jeg mer at motoren hadde fusket eller stoppet.

Skrevet

Tok en kjøre tur i dag. Se om det kom tilbake. Kjørte vel 10mil fram og tilbake alle muligheten bakgater. Prøvde meg på bånd gass ut på motor veien opp til 130km. Og alt gikk fint. Helt til jeg sto rundt 15 minutter og ventet på samboren min sluttet på jobb. Og der kom det. Begynte den å gå på 5 sylinder igjen også på 6. også på 5 også 6 igjen.

Bilen begynner å riste som bare det. Går nesten ikke framover når man gir gass. Så kjørte rolig og pent hjem igjen og tok en runde nå med coilene. Merket at sylinder 6 fra radiatoren var det ikke noe forskjell. på om kontakten var ute eller sto i colien. Prøvde å bytte med en annen coil. Men det hjalp ikke stort. Jeg prøvde med 4 forskjelle coiler og alle som var der sylinder 6 er gikk bare på 5. Jeg tok opp alle tennpluggene for å sjekke om det var noe olje der igjen. Det var det ikke. Testet også om det var gnist i alle tenpluggene. Og det var det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...