henrikhoe Skrevet Oktober 16, 2014 Skrevet Oktober 16, 2014 Hei Fått meg ny bil vettu, og blitt så glad i den, at hver eneste lyd jeg legger merke til, gjør meg super nervøs Første er når jeg jobbet med å installere ny stereo i bilen. Hvis jeg gir bilen bare accessory power. altså ikke starter bilen, men gir strøm. Så kommer det en lyd fra det jeg går utifra er motorommet. Sånn iii ooo. Varer bare 2 sekund. Så er den borte. Litt vanskelig å forklare. kan ta lyd av det hvis folk vil høre. Den andre lyden er når jeg kjører og gir litt ekstra gass. Så kommer det sånn høyfrekvent lyd. Jeg har jo registerkjede isteden for reim. men det er som en motorlyd som begynner mørk og så blir lysere ved høyre turtall, minner meg egentlig veldig om sånn turbo lyd. Bilen er jo herlig på veien, så vet ikke om jeg bare leter etter feil nå. Bilen er tross alt 12 år gammel
henrikhoe Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Tok videoer av det lyd oppstart (etter tenning kommer på) https://www.youtube.com/watch?v=BM3B62_nezw&feature=youtu.be lyd akselerasjon (er sånn høyfrekvent lyd på slutten, minner meg opp når du kjører elbil) https://www.youtube.com/watch?v=Q80Vrc0zrN0&feature=youtu.be Må ha det litt høyt på begge videoene
Stawky Skrevet Oktober 17, 2014 Skrevet Oktober 17, 2014 Den første er bare motoren i lyktene som går opp og ned, så det er helt normalt. Den andre videoen kan jeg ikke si at jeg hører noe høyfrekvent lyd, hører ikke noe unormalt.
henrikhoe Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2014 Den første er bare motoren i lyktene som går opp og ned, så det er helt normalt. Den andre videoen kan jeg ikke si at jeg hører noe høyfrekvent lyd, hører ikke noe unormalt. Tusen takk, jeg skal ta en bedre video i morgen, skjer også ved idle, så må bare ha noen til å gi motoren litt gass mens jeg filmer i motorrommet, hører det definitvt ved 3-3.5k rpm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå