lars320cd Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 Har et litt merkelig problem etter at jeg skulle koble til iPhone 4 for en kompis som skulle låne bilen. Telefonen ville ikke koble seg til, meyen ble stående på "connecting", kom aldri videre. Etter dette forsvant min egen telefon, iPhone 5S, fra listen over my devices. Fikk ikke koblet til denne heller, bilen ble stående i "connecting". Bluetoothmenyen på telefonen viste at den var koblet til bilen, og både samtaler og lyd kunne streames til bilen. Telefonmenyen i bilen viste fortsatt ingen tilkoblede enheter. Kunne dermed ikke telefonboka, ringe med knapper på rattet etc. Alt må foregår fra telefonen. Hadde bilen på service etter dette, Bavaria oppdaterte bluetooth softwaren, og telefonen fungerte igjen som vanlig. Skulle så låne bort bilen til samme kompisen, og jeg skulle vise at han kunne koble til via bluetooth, at det sikkert bare var han som hadde fucka opp sist gang. Men akkurat samme problemet er tilbake. Hadde bilen på EU kontroll hos Bavaria forrige uke, og ga beskjed om at det var samme problemer med bluetoothen som sist. Imidlertid har de nå ikke greid å løse problemet, sier at det ikke går å oppdatere softwaren. De sier at løsningen er å bytte bluetooth modul til 7 - 8 000kr. Er det noen som har hatt samme problem, eller vet om en løsning? Jeg begynte å tenke på om det kunne gå å installere forrige version telefonsoftware, for så å re-installere nyeste. Har også prøvd å koble fra batteriet ( ca 15 min) , uten at dette hjalp. Noen som vet om software-oppdateringene til telefonen gjort på BMW verksted foregår annerledes en å laste ned oppdatering fra BMW.com og installere via USB? Prøvd dette selv uten at det hjalp, både ved første gang jeg hadde problemet og nå. Håper noen her inne har peiling og kan komme med noen tips, så jeg kan troppe opp på Bavaria og forklare at det fins en enkel løsning. Mvh Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 18, 2014 Share Skrevet Oktober 18, 2014 Jeg vet dessverre ikke hva du kan gjøre for å løse dette, mene n ny bluetooth-modul koster 2-3000,-, og kan enkelt byttes selv. Ettersom du har CIC kan du også benytte anledningen til å montere combox, slik at du bl.a. får mulighet til å streame musikk via bluetooth og litt andre finesser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars320cd Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2014 Ja, mulig ny bluetooth modul ikke er så ille allikevel, en jeg inbiller meg at dette bare en en software som har hengt seg litt opp, og trenger en eller annen form for reset. Kan forøvrig fortsatt streame musikk fra telefonen, kommer til og med i opp i listen over bluetooth devices i musikkdelen av iDrive, selvom listen over devices i telefonmenyen er tom. Prøvde en hard reset av iDrive idag (holde volumknappen inne i 25 sek) uten at dette hjalp.... Jævla irriterende problem, da det egentlig ikke er noe problem, men det tross alt er rimelig digg a la telefonen være i lomma og bruke knappene på rattet / iDrive hjulet for å ringe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 19, 2014 Share Skrevet Oktober 19, 2014 Da har du nok en 2011-modell, da dette ikke var mulig før dette. BMW har nok kun oppdatert på samme måte som man gjør via USB. Det er mulig å oppdatere den "skikkelig", men det koster litt, da man normalt tar hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars320cd Skrevet November 4, 2014 Forfatter Share Skrevet November 4, 2014 Fant endelig ut av dette, selvom søk på nettet og tips fra forhandler ikke hjalp. Koblet strømmen fra comboxen ett minutt, og ved ny oppstart fungerte alt som det skulle. Riktignok fungerte jo alt hele tiden, men som sagt ingen synlige devices koblet til, selvom både telefon og bluetooth musikk fungerte. Videre er bilen produsert 06 / 2010 , men alt jeg har funnet på nettet tilsier at combox ble tilgjengelig senere. Har sjekket utstyrsliste på nettet gjennom en VIN dekoder, og der står det rigtignok combox så den er nok ikke ettermontert heller. Merkelig opplegg, men nå fungerer det perfekt iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 4, 2014 Share Skrevet November 4, 2014 Godt å høre at du fikk ordnet det. Ang. produksjonsdato og combox stemmer nok det, da den står i bilens utstyrsliste. Du er vel igrunn ganske heldig som har combox i en bil produsert før 2011, da det er veldig uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå