Gå til innhold

Lekkasje E36 Coupe

Matz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har de siste dagene merket at bilen min lekker vann. Baksetene blir gjennomvåte, og det ligger igjen en ganske solid pytt med vann etter jeg har tatt ut setet. Har funnet ut at det kommer en del vann inn igjennom baklyktene, men disse er uoriginale og vil bli byttet ut så fort jeg får tak i noen.

Har i mellomtiden tettet åpningen i lyktene provisorisk, og det virker som vannet renner unna. Alikevel ender det opp vann inne i bilen min. Ingenting er særlig vått inne i bilen, seterygger, gulvtepper, dørpaneler, takpaneler eller noe slikt, men når jeg kjører i nedoverbakke, renner det vann inn i der baksetet skulle vært i midten av baksetene, så det virker nesten som vannet renner inn i bagasjerommet. 

Har prøvd å google en del, men finner egentlig bare folk med cabrioleter som har tilsvarende problem. Noen som har noen tips, eller har vært borti dette selv? Vil gjerne få tettet dette før vinteren setter i gang for fult. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tette dreneringslanger til takluke gjør dette. Selv hatt det og fikk samme problemer som deg.

Ta ned taktrekket på sidene bak, så ser du slangene. Ta de av og blås de rein og vask de i varmt vann. Kjapp og enkel jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...