tomzern Skrevet Oktober 21, 2014 Skrevet Oktober 21, 2014 Hei! Har begynt å legge merke til en klunkelyd som kommer etter nedbremsing når jeg akselererer igjen. Akkurat som om noe dunker borti noe annet pga momentet i oppstarten, og "tilbakestiller" seg når jeg bremser. Har vært borti lignende lyd på en helt annen bil og da var det fremre diff-feste. Er det noe kjent som kan lage denne lyden på E39? Mvh Tomzern
bmwmann24 Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 Diff eller traversforinger. Siden det er bakhjulstrekk så røyner det ekstra godt på på de store foringene i bakstillinga. Jekk opp bil og press et brekkjærn inn i mellom foring og chassis. Hvis du du da klarer å flytte bakstillinga opp og ned og får dunkelyder så har du syndern. Ikke uvanlig på gamle bmw`r dette her.
tomzern Skrevet Oktober 22, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2014 Aha, da er det vel sikkert traversforingene da. Bilen "danser" over kumlokk også, så det har vel en sammenheng.. spiser dekk gjør den også. Tenkte å ta 4-hjulskontroll, men da må jeg belage meg på bytte av de foringene først. MÅ man ha det spesialverktøyet, eller er det mulig å dra de ut uten?
bjalle Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 spesialverktøyet vil redde deg fra mange timer med banning og svetting,sikkert noen her på forumet som låner bort for en liten sum penger.
bmwmann24 Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 Tror du har mer slakke i mer enn bare traversforinger om bilen vingler og spiser dekk. Få en kompis til å rikle på hjulene, men du ser på kuler og ledd i bak/forvogn. Foringer og ledd/stag skal være helt tight. 4 hjulskontroll er et must og må gjøres etter at du har demontert og montert sammen deler i understellet. lykke til
Otis Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 Jeg tviler ikke på at du har dårlige foringer i bakstillingen, utifra hva du skriver. Men den egentlige feilen med klunket tror jeg kommer fra hardy kobling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå