tyrkia007 Skrevet Oktober 24, 2014 Share Skrevet Oktober 24, 2014 bmw e60 530d er tungstartet og tapper batteriet så for ikke start på den hva kan være galt her ?med engang jeg kobler til startkabler så funker den med engang, bilia sier at jeg må bytte starter kan noen bekrefte dette ? og er det vanskelig og bytte swir flaps ?er det noe jeg må passé på når jeg skal av med innsuget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 24, 2014 Share Skrevet Oktober 24, 2014 Få deg nytt batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2014 hva koster det og programmere batteri ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2014 kan det være utslitte børster eller noe som gjør at jeg ikke får nok spenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 24, 2014 Share Skrevet Oktober 24, 2014 Om bilen starte fint med startkabler (som eg rekner med du kobler på batteriklemmene), så er det enten batteri eller dårli kontakt mellom batteripol/klemme en plass Er ikkje starteren som er gåen viss bilen starter heilt som normalt med startkabler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2014 er det noen som tar diagnose I drammensområdet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Oktober 24, 2014 Share Skrevet Oktober 24, 2014 Er ikke sikkert du trenger nytt batteri. Kan være starteren. Hadde samme problemet på en E36 der starteren var dårlig. Prøvde å jeg å starte, bare på batteriet fikk jeg aldri start. Men fikk jeg startkabler så startet den(dette gjorde jeg i en laaang periode). Etter en stund gikk jeg lei, å byttet starteren. Da fikk jeg alltid start, etter dette. Jeg tror Bilia kan være inne på noe, selv om dem rører veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Oktober 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2014 Nå har jeg målt litt. Har fulladet batteriet nå e den på 14.3v. Når jeg starter motor og måler så er på 14.2.når bilen er avslått så er den på 12.7 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 25, 2014 Share Skrevet Oktober 25, 2014 Batteriet er på rundt 12 volt, men dynamo lader med rundt 14 volt. Så lenge motoren går, går dynamoen og da måler du rundt 14 volt på batteriet. Sånn det skal være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Oktober 25, 2014 Share Skrevet Oktober 25, 2014 Spørsmålet er jo hvor lenge holdes batteriet på rundt 12v? Når et batteri er fulladet så skal det kunne holde seg i flere dager på ca 12v, riktignok har du en såppas ny bil med mye elektro som stjeler litt, men du skal kunne ha "fullt" batteri i dagesvis. Om det tapper seg i løpet av en dag eller 2 så bytt batteri. Du kan og prøve å klyve starter i 2 og rengjøre spola (samt rengjøre i mellom sprikkene (der børstene tar i mot) jeg pleier å bruke en kniv der. Gå over børster og. Det skal være like verdier rundt om på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå