Nordica Skrevet Oktober 25, 2014 Share Skrevet Oktober 25, 2014 Hei folkens har akk bytt motor og girkasse i min 525tds,men da jeg prøver og starte den så går motoren rundt men strarter ikke. Det kommer diesel ut fra filtre. Er det noe slags for startspærr på tds? Er motor fra e39 btw.. Men har bytt over ledningsnette.. Så det ska ikke ha noe å si! Har også bygget om fra automat til manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Oktober 26, 2014 Share Skrevet Oktober 26, 2014 Du har byttet over ledningsnett, bytta du styreenheten til motor og? Forsøk å bruk den gamle som hører bilen til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Oktober 26, 2014 Share Skrevet Oktober 26, 2014 Mener det er slik at motorstyreenhet, ledningsnett og pumpe hører sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 26, 2014 Share Skrevet Oktober 26, 2014 e34 ecu kan ikke brukes sammen med e39 dieselpumpe, for å begynne med det mest åpenbare som trolig er årsaken til at den ikke starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Oktober 27, 2014 Share Skrevet Oktober 27, 2014 Da er det sikkert startsperra som gjør det. Ellers kan motorstyreenheten sendes inn for å fjærne den sperra, slik at ECU'n kan flyttes fra bil til bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 27, 2014 Share Skrevet Oktober 27, 2014 e34 ecu kan aldri styre ei e39 pumpe (og motsatt), så enkelt. Har ingenting med startsperre å gjøre. Jeg er også lett tvilende til at en e39 ecu ville fungert som den skulle i et e34 karosseri, selv om du fjerner ews. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 e34 ecu kan aldri styre ei e39 pumpe (og motsatt), så enkelt. Har ingenting med startsperre å gjøre. Jeg er også lett tvilende til at en e39 ecu ville fungert som den skulle i et e34 karosseri, selv om du fjerner ews. Min forrige post var ment med E39 hjerne. Hvorfor er du i tvil om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 Fordi jeg ikke har sjekka wds selv. Og ja jeg blir overraska om alt er likt. Det finnes eks forskjellige gasspedaler, og regner med det er andre små forskjeller. Mem for all del, om du har prøvd og vet at det er plug and play så er jo ingenting bedre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 Du må flytte over den elektriske delen på pumpa fra den gamle over på den nye viss jeg ikke husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 Riktig (som jeg har påpekt ved flere anledninger før her inne). Videre så mangler du temp føler i innsuget på m51tu, men dette kan jo relativt enkelt ordnes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå