bmwJon Skrevet Oktober 26, 2014 Skrevet Oktober 26, 2014 Hei. Har en e36 325tds med et tuningart coiloversett. Dette er alt for hardt og stivt. Vil ha litt mer komfort og er derfor på utkikk etter et nytt senkesett. Vet ikke helt hvilket som passer best med tanke på høyde, merke osv. Tenkte muligens å bruke orginale dempere pga komforten. Dimensjon på felger/dekk som står på: 225/40 R18..lurer litt på evt å sette på et sett orginal felger med dimensjon 215/55 R16 om dette ikke ser dumt ut.. Noen som har noe tips?
bmwJon Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2014 Ingen som har litt peiling på grei høyde engang?
glue Skrevet Oktober 29, 2014 Skrevet Oktober 29, 2014 hadde ett sett apexi fjører, 50/40 mener jeg det var. Og gule koni dempere. Bilen var overraskende komfortabel. Men alt for lav for helårsbruk. Ville kanskje gått for 30-40mm senk foran. Litt mindre bak. Skal ikke selge coiloversene?
bmwJon Skrevet Oktober 30, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2014 Oki, takk for svar:) jo tenkte det. Må bare få tak i et annet sett først:)
bmwJon Skrevet November 3, 2014 Forfatter Skrevet November 3, 2014 Noen som har noe erfaring med gs sine senkefjører da?
Traktortom2 Skrevet November 3, 2014 Skrevet November 3, 2014 Senke sett er en evig diskusjon. Senke sett sammen med forskjellige dempere ovs. Og du vil nok ikke få så konkrete svar her for det er så individuelt Men kan prøve å hjelpe til med hva jeg synes Alt avhenger av bruken. Skal du kjøre mye lang turer og tenker kom for og ikke kjøre egenskaper så mye så gå for senke sett som ikke er så lave. Si maks 30/30. Skal du ha noe som sitter bra på veien ved aktiv kjøring kan du gå noe lavere om du har det stivere. Når det kommer til kvalitet og pris. Så trumfer bilstein ganske høyt på kvalitet (fjærer som ikke detter sammen etter ett års bruk ovs) og en ting som jeg alltid har hatt problemer med når det kommer til senking av touring er att bak delen blir mye lavere enn det som er meningen. Så ikke gå noe lavere enn 20 bak. Har testet lowtech sine sett også og de funker fint til vanlig bruk men holdbarheten er noe lavere og billigere! På touring ville jeg ikke gått noe lavere enn det som tilsvarer m-tech senking. Da har du litt å gå på om noe skulle sette seg. Og det er større sjangs for å få bedre kom for om du ikke går så laft! Håper dette hjelper litt
bmwJon Skrevet November 4, 2014 Forfatter Skrevet November 4, 2014 Det der hjalp en del i utgangspunktet så er jeg ute etter komfort pga det finnes ikke nå men vil også ha litt kjøreegenskaper. Hvor mye er m-tech senking? Er sedan det er snakk om i dette tilfellet. Går nok muligens for bilstein, da jeg vil at det ikke skal sige første årene 30/20...tror du om det?
Traktortom2 Skrevet November 4, 2014 Skrevet November 4, 2014 30/20 er en fin senking. Bilstein er noe vi bruker på løpsbilene våres også og det er kvalitet. Men det koster. Jeg tenker litt sånn att å kjøpe komplett sett til under 5-6000 der å gamble. Men komfor kommer for det meste fra demperene. Da det er de som demper dumpene og søkk ved hastighet. Og fjærer som tar mest av risting. Demperene dine demper både komprimeringen og oppstigningen din. Om du bare hadde hatt fjærer så hadde bilen hoppet og spretti. Fjærene dine er for å bestemme vandring på kompresjonen. Kortere kompresjon. Mer stiv og den virker hard. Fordelen med att den er stiv er att bilen vil krenge mye mindre i svinger og bilen vil virke mer leken å kjøre. Så komfor er for dempere og stivhet er fjærer. Sånn veldig kort forklart Det beste er å kjøpe komplette sett. Siden dempe effekt og stivhet er i balanse og det blir mindre slitasje. Men om man har litt peiling så er det fullt mulig å bruke dempere fra ett sted å senkesett ett annet sted. Selv bruker jeg supersport coilover sett med fjærer foran og bakdempere. Men bilstein fjærer bak.
Traktortom2 Skrevet November 4, 2014 Skrevet November 4, 2014 Ja også pass på å få TUV papirer på det du kjøper også få det inn i vognkorte. Har du det godkjent i vognkortet sjekker de ikke så nøye på om du er samme sett ovs. Selv driver jeg å tester litt på høyder kontra stivhet. Under testing satte jeg på spacere over fjærer bak og tok EU kontroll... Kom igjennom med 0 feil Hehe...
bmwJon Skrevet November 23, 2014 Forfatter Skrevet November 23, 2014 Har søkt litt på nettet og virker som Gs sine fjører er de samme som bilstein sine? Hadde det blitt noen suksess med 30/20 senking med Gs fjører og orginale dempere?
Traktortom2 Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Da vil du nok få en mer gyngende bil. Da fjordene er stivere og demperene ikke samsvarer med stivhet. Men det er jo bare å prøve kjenne litt på det og evt fikse andre dempere senere Hus bare å sjekk vandrinden på dempesylinder sånn att når du setter på lave fjører så vil ikke demper en banne helt bmwJon reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Eibach Pro kit på originale dempere (eller evt m-sportdempere) er vel den beste komfortsenken. Det fungerer helt fint.
bmwJon Skrevet Januar 10, 2015 Forfatter Skrevet Januar 10, 2015 Da vil du nok få en mer gyngende bil. Da fjordene er stivere og demperene ikke samsvarer med stivhet. Men det er jo bare å prøve kjenne litt på det og evt fikse andre dempere senere Hus bare å sjekk vandrinden på dempesylinder sånn att når du setter på lave fjører så vil ikke demper en banne helt Hmm, ja blir vel kanskje det:-/ tror jeg må finne noe annet da:-)
bmwJon Skrevet Januar 10, 2015 Forfatter Skrevet Januar 10, 2015 Eibach Pro kit på originale dempere (eller evt m-sportdempere) er vel den beste komfortsenken. Det fungerer helt fint.Har du en link eller noe til de fjørene evt hele settet?
Traktortom2 Skrevet Januar 10, 2015 Skrevet Januar 10, 2015 M sport gir grei høyde, stiv het og kom for men det koster mye. Alt avhenger vel egentlig av hvor mye du vil bruke på dette og om du kjører mye eller lite. Du kan fint kjøpe noe billig noe om du ikke bruker bilen ofte, da slitasjen ikke kommer på en god stund. Jo mer du bruker bil jo bedre understell bør du kjøpe deg (sparer penger over tid på dette)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå