Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei skriver en ny da jeg ikke finner en lignende tråd med min feil her. 

e39 01mod

Abs lampe og speedometer begynte og kutte ut, funket igjen og funket ikke... samme som hos alle andre. Nå fungerer den ikke i det hele tatt.

Kjørte igang inpa og fant ut av venstre bak var gåen så jeg bestilte ny. Her kommer det morsomme. Bytter denne og det fungerer fortsatt ikke. Leser av hjulhastigheter og svinger venstre bakhjul rundt og rundt. Da viser inpa at høyre bakhjul snurrer? Tok så og byttet der også, uten resultat.

Speedometer fungerer ikke, cruisecontrol fungerer fint og abs, asc lampe lyser.

Noen som har peiling? Mistenker styreenhet til abs, men da syntes jeg det er rart at odb får kontakt med styreenhet og i tillegg kan lese av hastigheter på de andre hjulene?

Skrevet

Monterte uorginal som jeg har gjort mange ganger før. Prøvde to og i tillegg tok jeg en av de gamle som satt på som jeg så fungerte.

Skrevet

Bare et tips, uoriginale sensorer ville jeg holdt meg unna, har selv dårlige erfaringer med det.
Når det er sagt, så er sannsynligvis problemet her noe annet om det er slik at en fungerende sensor ikke gir utslag.
Du må ta en "looptest" av kretsen, dette kan du gjøre ved å ta av kontakten på abs modulen og deretter teste kretsen til den aktuelle sensoren, mål alle sensorene slik at du har en referanse på hva det skal være. Om du ikke har riktige verdier er det bare å lete etter hvor feilen er. 
Dette er feilsøking i praksis, noe som synes å være en glemt kunnskap etterhvert.
For diagrammer til aktuell modell: http://www.bmw-planet.com/diagrams/

Legger til et vedlegg, vet ikke om det stemmer helt til din bil, men det er noe å begynne med.

WDS BMW Wiring Diagram System - 5 E39 from 09_98.pdf

Skrevet

Greit og feilsøke og det er ikke glemt for min del, men jeg ser ikke poenget? Hvorfor viser diagnose at jeg snurrer på høyre bakhjul når jeg snurrer på venstre? Venstre forhjul forteller at jeg snurrer på venstre og ikke omvendt så jeg har da ikke misforstått hvilken side som er hvem på bilen.

Det må jo være noe veldig galt et sted, og bilen har vell ikke sånn uten videre byttet om kablene selv fra høyre til venstre og omvendt? 

Må si jeg har hatt problemer med abs på ALLE bmwer jeg har eid og siste jeg hadde gikk styreenheten føyka. Den oppførte seg med at den kom og gikk og vis den hadde stått lenge fungerte den en stund helt til plutselig speedometer datt og lamper lyste. Etter en stund fungerte den ikke i det hele tatt.

Akkurat samme feil her. Eneste jeg syntes er rart er at jeg har kontakt med styreenhet og kan lese av hjulhastigheter på de andre hjulene vis denne er defekt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...