jojr Skrevet November 1, 2014 Skrevet November 1, 2014 Hei Jeg åpner lokket på filterhuset, når jeg tar det av renner det olje over kanten, er det riktig at det skal være så mye olje i filterhuset når motor har stått en time før skifte av olje. Når jeg tok ut filteret forsvant oljen sakte, jeg fylte opp med ny olje for å se om det gikk like tregt å det gjorde det. Er det noe som er tett eller skal det gå så sent. Hvilken vei går oljen? regner med den skal gjennom filteret fra utsiden for så å renne ned fra toppen av røret som står i midten. (i så fall stemmer det at det er mye olje i filterhuset) men tar jeg bort røret å heller ned i hullet så går det fortsatt veldig sent å få oljen gjennom. Noen som har forslag
D.Toft Skrevet November 2, 2014 Skrevet November 2, 2014 jeg har lest på ett forum at på m62, så sitter det en enveis ventil på ene slangen, slik at ikke all olje skal renne tilbake, dette for at oljetrykket skal komme kjappere ved oppstart. så da skal det nok være slik min er også slik, ligger en skvett olje i huset når jeg tar ut filteret
jojr Skrevet November 2, 2014 Forfatter Skrevet November 2, 2014 Takk for det, men synes det var litt mye i og med det rant over når jeg tok av lokket på olefilterhuset. Hadde lys i motorlampa på bilen, men byttet luftmassemåler, å det ser ut som den nå holder seg slukket, å bilen gikk jo relativt mye bedre. Så det var gøy. Kjøpte bilen med lys i lampa. Men det er litt rakle lyd i bilen, kan nesten høres ut som diesel Klarer ikke få lastet opp lyd fil her nå men la denne på youtube Har du noen ide hva denne lyden kommer av?
Robin L Skrevet November 2, 2014 Skrevet November 2, 2014 kan det være vanos tru? kan og være gliderene til regreima, men da hadde det kanskje vært litt høyere lyd? disse gliderene er i plast og blir sprø med tiden...
jojr Skrevet November 2, 2014 Forfatter Skrevet November 2, 2014 Ja det har jeg fått med meg, men da tror jeg den hadde vært mer konstant? Slik den høres ut nå er først når den er varm stort sett. Dette med Vanos har jeg liten peiling på, hva må eventuelt gjøres?
jojr Skrevet November 4, 2014 Forfatter Skrevet November 4, 2014 Noen som har litt forklaring rundt vanos, å eventuelt hva som må byttes, vanskelighetsgraden av dette.
Sammyen Skrevet November 5, 2014 Skrevet November 5, 2014 "VANOS is a variator system that varies the timing of the valves by moving the position of the camshafts in relation to the drive gear. The relative timing between inlet and exhaust valves is changed. At lower engine speeds, the position of the camshaft is moved so the valves are opened later, as this improves idling quality and smooth power development. As the engine speed increases, the valves are opened earlier: this enhances torque, reduces fuel consumption and lowers emissions.At high engine speeds, the valves are opened later again, because this allows full power delivery."Visst ikkje eg tar heilt feil så må du av med toppen for å bytte. Trur Vanosen ligger inne i "hjulet" som driver kamakslingene. M62'en har vel dobbel vanos?
capri-rs Skrevet November 5, 2014 Skrevet November 5, 2014 toppen må ikkje av,deksel framfør kamdrev må bort. M62TU har vanos på innsugskam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå