Velfjord93 Skrevet November 4, 2014 Share Skrevet November 4, 2014 Hei, Har bestilt meg en chip som skal plaseres i ECU'en Sånn som jeg har forstått så er det to stk chippper i ECU'en som skal byttes. lurer bare på om det er noen som har noen erfaring med dette og hvilke det er event bilde ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Velfjord93 Skrevet November 6, 2014 Forfatter Share Skrevet November 6, 2014 ingen som har erfaring med dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Det er bare å skru opp å bytte, 95% av disse motorstyringene har chipene på sokkel, å som oftest trenger man bare å bytte ut en av dem. Chipene har en merkelapp med nummer på seg, trimchipen har ofte dem 3-4 siste nummerene fra orginalchippen, pass på at chip settes rett vei, den har et lite spor midt på chippen på ene siden. Før chip taes av, så må man fjerne en liten hvis plastikkhette som står over chip, denne fjerner man bare med et lite skruhjern. Hvis din motorstyring er av typen bosch 0281001373 , så har du fått den typen som ikke har chippene på sokkel, så her må du få noen til å lodde inn en sokkel for deg. Legger ved et bilde av hvordan disse ser ut inni. moekim666 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 e34 ecu har socket, e39 har ikke (og de fleste e39 er vel 0281001373 som kimf også refererer til). Jeg pleier bare å sende med socket til mine kunder så man lodder en gang, også ferdig med det. For øvrig, all ordentlig mapping av disse (om man skal ha litt effekt) så er man avhengig av å endre funksjoner i begge chippene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Velfjord93 Skrevet November 9, 2014 Forfatter Share Skrevet November 9, 2014 jaokei, takk for info. Sokkelen er den delen tusenben koblingen står ned i, og dere mener at jeg må lodde disse etter bytting ? takker så my for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå