Pekkerwood Skrevet November 5, 2014 Skrevet November 5, 2014 Heisann! Har lest og lest og lest men ser nå at det finnes tusen forskjellig tråder rundt dette med m57-d30 motorene og folk fra tid til annen har hatt forskjellige problemer, jeg har ikke mer tid å sitte å lese meg frem til dette og trenger at noen erfarne folk kan sette seg inn i situasjonen min i 1 minutt og gi meg et kjapt svar. På forhånd tusen takk! Bilen begynte å gå dårligere for noen måneder siden, 330d m57-d30 motor. gått sirkus 220 km, fikk skjekket EN dyse først da man tenkte dette var problemet, og leverte inn de resterende 5 dyser for skjekk om de var gåen. Asker elektrodiesel kunne konstatere nettopp at ingen av dysene var i orden. Jeg tenker som så, at dersom alle dysene er gåen, så er vell ikke det hovedsaklig problemet dysene i seg selv? Fantasien tar meg med på ville veier som at veivhusfilter, turbo, osv osv osv er havarert og lommeboka lugger mot nettbanken for å sette igang fast betaling av bildeler de neste 5 åra hver måned på 4000 kr. Jeg er ikke dreven i dette, og skriver mer eller mindre for en venn. Derfor trenger jeg svar. Bilen står nå og har ikke vært i bruk siden den hakket og rett og slett manglet diesel. Det jeg vet, er at den røk litt, og at oljen LUKTER litt diesel, ikke unormalt viss diesel renner igjennom minst en dyse? Kan problemet være så enkelt som et oljebytt og nye (brukte fra sverige eventuelt) dyser også er det tut og kjør? Bilen har solid historikk og eid av "voksne", folk helt frem til 2012. (Alle service utført loggført og bil tidligere innlevert ved så lite feil som bare abs lamba lyste, der hvor de fant ut at feilen som kosta tidligere eier 5900 kr var bare å demontere og gjøre ren dsc senor bak høyre) Mvh Pekker
Hpi Skrevet November 5, 2014 Skrevet November 5, 2014 Du kan begynne med å lese her http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/ Der står det mye om hvordan du skal gå frem for å feilsøke. Med de få opplysningene du har kommet med her så er det absolutt ingen som kan hjelpe deg. Vi kan selvsagt begynne å gjette hva som feiler bilen din men det er jo ingen vits. Nå er ikke jeg hverken erfaren eller ekspert men det jeg kan garanterer deg er at du ikke sitter med 6 ødelagte dyser på en M57 som er kjørt 220kkm Mitt råd er så sette alle dysene tilbake i bilen og så må du ut å kjøre å lese av live verdier og sammenligne de med ønskede verdier og i tillegg lese ut feilmeldinger. Når du har gjort det kan du komme tilbake her med resultatet eller lese dieseltråden og gjerne selv forstå hvor du skal begynne å feilsøke. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå