Mr_Newfarm Skrevet November 7, 2014 Skrevet November 7, 2014 Hei! Lurer på om noen har opplevd tilsvarende problen, og har noen ide ov hva det kan komme av? Det gjelder ein 530d, 1999 mod, som er no gått 330000km. Det står og "billig" chip av ukjent merke på bilen. (kjøpte bilen for 14 dagar siden) Av og til når eg starter bilen så starter den og går i 2-3 sekunder før den stopper igjenn og eg får opp " Fuel Injection System" I displayet. Føler det skjer oftere dess mindre drivstoff det er på tanken, men fødepumpa blei bytta tidligere i år... Takker på forhånd for all tilbakemelding =)
Alpejohn Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Hva med og lese ut feilkoder fra motor? "Fuel injection system" kommer opp for en grunn, det betyr at der er noe feil. Feil som må sjekkes med diagnose. Ellers kan jeg anbefale deg og lese dieseltråden til TRF (ligger øverst på side 1 her i teknisk forum). Står utrolig mye god info som du garantert kan ha bruk for. (Tenker ikke du skal lese hele tråden, men første post) Så start med det, og ta det derfra.
Mr_Newfarm Skrevet November 15, 2014 Forfatter Skrevet November 15, 2014 Takk takk, skal sjå om eg ikkje får tatt ein diagnose og sjå ka som kjem framm =) Har og tatt vekk "chip boksen", i håp om at det kan vera så enkelt som at den e noko dritt
Alpejohn Skrevet November 16, 2014 Skrevet November 16, 2014 Beste er nok og fjerne boksa om den er chippet på den måten ja.
BTK-530 Skrevet November 19, 2014 Skrevet November 19, 2014 (endret) Fjern chippen og ta diagnose.. Da får du samtidig med masse annet snacks som kan fikses. Men jeg fikk lignende feil da pumpen i tanken slutta å virke.. Hørte at den gikk, men den ga ingenting før den tilslutt stoppa å gi noe i det hele tatt..Men som sagt så er det et problem jeg hadde og behøver alldeles ikke å være samme problem som deg... Endret November 19, 2014 av BTK-530
Mr_Newfarm Skrevet November 24, 2014 Forfatter Skrevet November 24, 2014 Har fjerna chip, og tatt diagnose. Men fekk ikkje opp noko feil på motoren. Men skal ta å bestille meg ein time på verksted å høyre ka dei har å sei, må på EU no uansett så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå