Gå til innhold

E30 Cabrio V12


B10 BITURBO
 Share

Anbefalte innlegg

Hej alle..

 

Jeg fik den sköre ide ad ,, sætte en M70 i min cabrio, da S38B38  smeltede 2 stempler,,

Hvorfor en V12... jo jeg havde en 750 på et tidspunkt og jeg ku godt li bilen og motoren,,, ja den er fantastisk,, selv om den ikke har lige så mange heste som B38,, men 450nm er jo og pisse godt,, + de 300 heste som sku deles melem 12 cyl,

 

Her er flåden ...... men 750 er solgt..

 

8b51ddb1-22ea-41ca-8884-67656a1658a9.jpg

 

 

jeg köbte en 91 750 med min kammerat,, jeg fik motor + automat  kardan ofl ting.. han fik bilen

 

sådan så motoren ud........

 

666b49ef-970b-4fa3-8ab2-ff3d5ddcc765.jpg

 

 

den blev skillet ad,, renset.. fleste dele sandblæst og så powder coated........ jeg anbefaler SLET IKKE ad duft lakkere motordele,,  brug heller auto lak

 

jeg skiftede alle dele undtagen stempler + ringe,,, M70 har 8.8 CR og er ikke en voldsom motor,, kun smidig så jeg var slet ikke bange..

 

Nyje lejer,,,  hoved lejer er ok til pris men plejl lejer koster vanvittige mange penge.. 350 Nkr.. her på Island per stk x 24

 

b9b4371b-610e-4f69-b2c5-c5f89bf5f804.jpg

 

Olie pumpe..

040bd881-9ec6-4b88-a16b-a94fcaad451e.jpg

 

Knast.... men samme værktöj/tids indstilling er brugt på M40

ba2a4567-b9f8-42fe-a591-ee1bdf549877.jpg

 

Max Lumens silicone pakkninger ... de er brugt både indenfor og udenfor oem pakninger,, en skidesmart lösning,, orginal koster ufettelige mange penge

93414daf-284c-414b-9c60-7a6db16b9c3d.jpg

e21fe70b-e5ab-4857-82f0-2e1d3943bd05.jpg

 

Orginale varmeskjold,,,, CHROME behandlede

9fdb4b5a-cc4a-4c3b-8801-fe758482493c.jpg

 

Fronten..

0cfe4679-fa7d-4489-8d6d-3fa7d2021a37.jpg

 

Finale,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

8e519b91-e524-402b-ac64-f26f65266a15.jpg

 

0d1d01af-7b78-4619-9d94-b8df2ef963d8.jpg

 

813dd9e4-0f20-4536-bcc6-72f113234f44.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er kört på MegaSquirt2.........

 

her er 2x 6 cyl Ford Explorer  coil pack,, jeg köbte 50 ft,  8.5mm  ledninger fra MSD   incl hætter og lavede det selv

 

f755f385-26de-4a9d-aa7c-784c5fb35cec.jpg

 

e6c51bb2-a1f1-4943-9c82-6b40443452a5.jpg

 

 

 

Her er en Accumulator fra en M30 E28......... 

992c3b57-7eb8-4bcc-81a0-ab3bbcd154c2.jpg

 

Orginal E32 750 Bremseforstærker....25mm

 

08b7a2b6-d19c-4830-b618-8d47a7dde53c.jpg

 

ea5997fc-5521-4547-8019-3b3546589930.jpg

 

Til kopling.......

f7b460a4-2ef5-4f9e-824f-4ea73af7778a.jpg

 

Olie hus og ledninger ... ALT blev omlavet som kan ses... intet var muligt ad bruge som orginal

 

alle ledninger ..bensin+olie er beskyttet med Rustfri stål flexnet

 

8c3f7fd3-85d9-4f56-b592-ee524c5cc948.jpg

 

890a4db3-5fa7-4599-844a-f37d57669c52.jpg

 

895b69d1-75ab-462d-9aac-b4e3d5449364.jpg

 

f0131622-d53d-4938-979e-183e17ebd71a.jpg

 

5c98c199-fac7-4320-a6a1-ab21a0ab5ee2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kan forkellen mellem oem og hvordan jeg gjorde,,,

 

jeg ville KUN bruge 1 stk rem... ikke 2 som orginal,, så et nyt hjul til Vandpumpen blev drejet ,, og sådan ser det ud.. jeg var og nöd til ad lave et extra bracket på grund til ad få mere grep på krumtapshjulet......

 

a194c2b4-de7b-4d60-88ef-0e44c7fe09e0.jpg

 

91c40c80-4848-43dc-927c-8e190c77d015.jpg

 

her er orginal setup........

 

5a16e7ca-c403-498a-be07-4d7f0941d604.jpg

 

 

Kardan..

 

3e98c229-82bd-4859-a66c-4d401d5f659d.jpg

 

383269d0-c397-4daf-9324-d6f0dd2ffbf1.jpg

 

 

Hardyskive er 110mm............ ja den störste fra Getrag

cbfb27e8-5cd5-4c03-9ae1-46c65f1db42c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen körer med 3.46 bagtöj..LSD  men er på vej i 2.93...   förste gear er fuldstændig  unödvændig... den er og 4.25 ratio,,,

 

Radiatoren er for lille... en anden en er på vej... den som jeg brugte i S38B38...

 

ee07544b-42b3-4605-8335-7b0a8c30ce52.jpg

 

Motoren er fantastisk,,, utrolig lyd og trækker såååååå godt  ... den er måske ikke så kraftig på toppen,, som S motorer.. men bundtræk,, ja nu snakker vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jeg lagt ind 800 km i bilen og den körer som en dröm,,, motorvej körsel er fantastisk,, kun lidt på gassenn og den hamrer af sted

skal skifte min radiator lige snart.... og pröve ad udvikle en olie köler... motoren körer på 100°c gennomsnitt i olievarme..  min B10 BT körer i 80 °c  i normal vej körsel her på Island...

 

jeg tror ad den olie varme er pga alle dele er pulverlakierede på motoren og ...MÅSKE,,, derfor er varmen ikke lige til ad forsvinde ud som skulle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...