svemal Skrevet November 12, 2014 Share Skrevet November 12, 2014 Har ein e36 sedan som eg 'lenge' har hatt subwoofer i.Har alltid vert klar over at bagasjerommet rister/vibrerer når subben spiller, men har i det siste irritert meg meir og meir over dette. Har lydisolert bagasjeroms-luka, festa skiltet bedre, hatt skum-gummi mellom hattehylla og stålet i bagasjerommet. Det har ikkje hjelpt... Har ikkje heilt klart å finne kilden til ulydene, men dersom eg legger godt med vekt på bagasjeroms-luka, blir lyden redusert. (Blir ikkje borte). Har flytta feste til luka lenger ned, for å få meir spenn i luka, men utgjorde ikkje så mykje. Noken som har hatt samme problemet, og klart å få lyden vekk? Eller iallefall funne kilden? Hørt om å fylle alle små åpninger som er å finne med ekspanderende bygge-skum, men det er da en idiotisk måte å gjøre det på. Må jo minske salgsverdien noe veldig når bagasjeromsluka er full av skum... Ikkje at store lydisolerings-matter er så mye bedre da men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 12, 2014 Share Skrevet November 12, 2014 Ta ut hattehylla, legg 2 lag glassfiber og demp med silentcoat. Så legger du fx aerofoam under mellom blekket under og hattehylla slik den ikke vibrerer. Har du ikke røska ut høgtalerene bak allerede, så tar du det i samme slengen så du minker litt på trykket, det beste derimot er jo uansett å bygge rundt skiporten dersom du har det, slik at du unngår hele problemet. Byggskum er som du sier ei svært kortsiktig og lite teknisk retta løsning, og i ditt tilfelle oppnår du nok det samme med matter og tolmodighet. Har ett lag silentcoat i min luke, men som du sikkert veit når man ikke tak i ytterblekket, så det viktigeste blir å få det helt tett og få opp vekta med matter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå