Thomas Karlsen Skrevet November 16, 2014 Skrevet November 16, 2014 Jeg har lekkasje i servo olje tanken som er i motorrommet. Vet ikke om det kommer fra beholderen eller de to slangene som går under. Så jeg har bestilt meg et sett med tank og slanger (alt nytt). Hvordan går man frem for å bytte dette? Tenker da på å få tømt ut det som er i beholderen, byttet ut slangene og tank og få fylt opp systemet igjen. Og hvordan går man ut lufta? Bil: E39 520i
Otis Skrevet November 16, 2014 Skrevet November 16, 2014 Det er vel bare å suge opp olje fra beholder og skru løs. Lufting gjøres ved å ratte fram hver side et par ganger.
Thomas Karlsen Skrevet November 16, 2014 Forfatter Skrevet November 16, 2014 Oki, høres jo greit ut. Hvilken type servo olje er å anbefale til bilen? Og hvordan får man tømt systemet helt egentlig? Kanskje greit å bytte ut alt
Otis Skrevet November 16, 2014 Skrevet November 16, 2014 Mulig du bare kan løsne koblingene på tannstangen direkte å slippe ut der?
Thomas Karlsen Skrevet November 16, 2014 Forfatter Skrevet November 16, 2014 Ja, det laveste punktet i systemet. Kan prøve å se hva som skjer. Tar systemet skade om det ikke er olje overalt da man starter opp bilen og for første gang og skal begynne å lufte anlegget? (svinge)
Otis Skrevet November 16, 2014 Skrevet November 16, 2014 Neida, når du fyller opp i tanken til det er fullt, så suger den ganske fort til seg det den trenger, så bare etterfylle.
Thomas Karlsen Skrevet November 16, 2014 Forfatter Skrevet November 16, 2014 Oki Da blir det nok noen timer i garasjen snart Bytte den tanken, slanger, stab stag, foringer, fjærbeinslager og Eibach senkefjærer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå