Gå til innhold

Automat som feilet etter for rask D til R skift

olpr
 Share

Anbefalte innlegg

Er det e39 det er snakk om?

Jeg har ikke så god peiling på automat, men kan aldri tenke meg at dette er altfor sundt i lengden. Skjer det ingenting i noen av girene? Har heller ikke fått opp noe varsel i instrumentet på girkasse eller lignende? Det du kan prøve er og kanskje koble av batteriet i en halvtimes tid og koble det på igjen.. Og deretter se om det skjer noe da??.

Hvis ikke så er det vel noen andre her på forumet som har noe bedre forslag og komme med enn det jeg har  :)

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen trenger ikkje å være 100% stoppet før du bytter gir men det skal være minimal med fart. Bytter ofte frå R til D når bilen triller i sånn 5km/t bakover og har hatt nul problem.
Som du forklarer så har du kanskje byttet gir i litt større fart og nå så vil ingen av girene fungere?
Korleis fungerer det ikkje? Er det som om kassen står i fri heile tida? Eller er det masse ulyder og alt går til hælvete

Du kan jo prøve og resette den til fabrikkinnstillinger igjen :P

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at du har vert uheldig å røket medbringeren på olje pumpa i kassa som converteren går inn på

Har det skjedd så virker ikke kassa i det heletatt

For da sirkulerer ikke automat olja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen trenger ikkje å være 100% stoppet før du bytter gir men det skal være minimal med fart. Bytter ofte frå R til D når bilen triller i sånn 5km/t bakover og har hatt nul problem.

Som du forklarer så har du kanskje byttet gir i litt større fart og nå så vil ingen av girene fungere?

Korleis fungerer det ikkje? Er det som om kassen står i fri heile tida? Eller er det masse ulyder og alt går til hælvete

Du kan jo prøve og resette den til fabrikkinnstillinger igjen :P

Fra R til D går fint ja, men ikke motsatt :)

Har visst noe med at det er høyere oljetrykk i D elns at kassen tar skade og i kan i verstefall ryke om man girer fra D til R i fart.

Har jeg blitt fortalt vertfall :)

Fra R til D gjør jeg av og til mens jeg har litt fart. men stopper alltid helt på motsatt giring.

Man merker jo at man må holde bremsen inne får å gire fra D til R, men trenger ikke ved motsatt giring.

Hadde tatt en telefon til et automatgir verksted jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva som skjer hvis en skifter fra D til R på en automat, mens bilen fremdeles ruller? Etter en for rask giring virker ikke girkassen i noe gir lenger :( Noen tips?

Problemet er vel at du drar i girspaken som det skulle vært knakkpølsa di du har i høyrehanda Endret av TheMaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...