Gå til innhold

Instumenter.


bmwmod
 Share

Anbefalte innlegg

Velkommen til Bimmers :)

Stammer begge to frå E36 så trur eg ikkje det vil være noe spes prob.
Usikker med kjørecomputer og kompabilitet der då

For sikkerhetsskyld bør du nok høyre med noen som har meir erfaring på området

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e30 gikk det fint hvertfall.

Jeg brukte instrument fra 318 på 325.

Men måtte ta over en "klosse" som sitter bak på panelet.

Ellers skulle de være like.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Den chippen er ikke utskiftbar på e36 instrument desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe problem, instrumentet kan kodes om til å virke på din bil selv om det kommer fra en 316/318.

Jeg har selv kodet om et instrument fra M3 til å virke på en 318is, du kan sågar kode det til å virke på både 8 og 12 sylindret motor.

Koding gjøres med NCS Expert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Dette er ikke noe problem, instrumentet kan kodes om til å virke på din bil selv om det kommer fra en 316/318.

Jeg har selv kodet om et instrument fra M3 til å virke på en 318is, du kan sågar kode det til å virke på både 8 og 12 sylindret motor.

Koding gjøres med NCS Expert.

kunne du ha laget en kjapp oppramsing over hvordan det gjøres?

link til utstyr som fungerer på 96 e36?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppramsing blir kanskje litt vanskelig, men du må sette deg inn i BMW Standard Tools som innholder Ediabas. Inpa og NCS Expert.

Du trenger nødvendige filer til programet. Alt dette kan lastes ned. Hvis du ikke har kjennskap til  dette før så vil du ha en forholdsvis bratt lærekurve om du vil gjøre dette innen kort tid. Jeg kan anbefale div forum som "bimmerforums.com, bmwcoding.com, bmwcoders.com

Du får søke litt rundt, du vil finne mye informasjon på nettet.

For jobbing på eldre BMW som E36 trenger du ADS kabel, for nyere biler med OBD connector går det med FTDI kompatibel kabel som finnes å få kjøpt flere steder.

Hvis du har et spesifikt problem som du trenger koding til, kan du kanskje få hjelp av noen som kan dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppramsing blir kanskje litt vanskelig, men du må sette deg inn i BMW Standard Tools som innholder Ediabas. Inpa og NCS Expert.

Du trenger nødvendige filer til programet. Alt dette kan lastes ned. Hvis du ikke har kjennskap til  dette før så vil du ha en forholdsvis bratt lærekurve om du vil gjøre dette innen kort tid. Jeg kan anbefale div forum som "bimmerforums.com, bmwcoding.com, bmwcoders.com

Du får søke litt rundt, du vil finne mye informasjon på nettet.

For jobbing på eldre BMW som E36 trenger du ADS kabel, for nyere biler med OBD connector går det med FTDI kompatibel kabel som finnes å få kjøpt flere steder.

Hvis du har et spesifikt problem som du trenger koding til, kan du kanskje få hjelp av noen som kan dette.

takker for svar, ja har egentlig bare ett spesifikt problem og det er at jeg har 4 syl instrument i min 320i. Ville bare få omprogrammert dette. Har vært i kontakt med en som har utstyr her i narvik, men han mente at det ikke var mulig å kode om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar, ja har egentlig bare ett spesifikt problem og det er at jeg har 4 syl instrument i min 320i. Ville bare få omprogrammert dette. Har vært i kontakt med en som har utstyr her i narvik, men han mente at det ikke var mulig å kode om dette.

Det er definitivt mulig å kode om dette, jeg ser av din profil at du muligens bor i Mo i Rana, om du tar deg en tur til Mosjøen så kan jeg fikse dette for deg.

Endret av FritzP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...