Gå til innhold

Vurderer Audi A7


Fahad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens jeg vurderer Audi A7 etter å ha studert den nøye ble forelsket i designen. Men så er det å gå fra bmw da som ikke er så lett eier en f10 nå og har hatt en E60 tidligere og vært meget fornøyd. Er i veldig stor tvil kanskje jeg vil angre senere? Noen som har kjørt en A7 tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjørt en A7 men jeg tok derimot en lengere prøvetur med en 2011 modell A6 3,0 TDI før jeg kjøpte F10en, bare for liksom å vite hva de andre har å tilby. Jeg hadde selv hatt forrige generasjon A6 (C6) tidligere og ville bare se hvor landet lå på den mye modellen. Det er ingen tvil om at bilen har ett pent design og veldig pent interiør, god innvendig plass samt det de ikke ligger tilbake for BMW på driftsikkerhet. Men, iallfall på A6en så må jeg si at F10en er totalt overlegen på to ting. Det første er selvsagt kjøreegenskapene og kjøredynamikken, Audien klarer ikke å være sportslig og komfortabel på en gang. Det blir heller bare noe midt i mellom og man sitter igjen med sånn halvis følelse, iallfall når man er vandt til BMW. Det andre er interiørkvaliteten eller rettere sagt den opplevde interiørkvaliteten, det er mye hul hardplast, blinklyshendlene føles spinkle å betjene og det er mye støy i kupeen. Når jeg kjørte ut må motorveien så måtte jeg se meg rundt om ett vindu sto åpnet i bilen for de suste så mye, min 20 år gamle E34 er mer støysvak på motorveien....

Ville også ha gått for 3,0 TDI motoren heller, 2,8 FSI er både lat og veldig bensintørst. Du kommer til å oppleve at 2,8 litern ikke er noe sprekre enn 520Den du har nå, bare at den bruker mye mer bensin. Multitronic girkassen har også ett skummelt rykte på seg ifra tidligere, men det kan mer en godt være at dette er ordnet opp i på disse senere modellene. Men A7 er mye bil for pengene om dagen og man får jo en lekker bil for ikke så gale summer, enda billigere om man importerer. Men skal jeg være helt ærlig med deg, vil du ha en stor sedan med bensinsekser så velger du F10 528I 3,0 liter :) Jeg var så sykt nære på å gå for en slik selv i stede for 530en...

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god informasjon fredrik :) interiøret er faktisk det jeg også har lagt merke til det blir for mye knapper her og der og det ser litt "billig" ut. Skal prøve denne på tirsdag og se hva de tilbyr for min men tror nok mest sannsynlig at jeg beholder f10'en den har gått kun 40000 km enda og har fremdeles ny bil følelse og jeg vil nok garantert savne bmw igjen etterhvert. Vente heller på neste 5 Serie kanskje hehe :) den kommer vel ut i midten av 2016?

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder støy nivået så opplevde jeg det samme på min første bil (e klasse) og den var bensin itillegg så akkurat på det punktet er bmw helt overlegen men jeg synes a7'en knuser de fleste konkurentene når det gjelder design den brede fronten er bare helt herlig å se på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god informasjon fredrik :) interiøret er faktisk det jeg også har lagt merke til det blir for mye knapper her og der og det ser litt "billig" ut. Skal prøve denne på tirsdag og se hva de tilbyr for min men tror nok mest sannsynlig at jeg beholder f10'en den har gått kun 40000 km enda og har fremdeles ny bil følelse og jeg vil nok garantert savne bmw igjen etterhvert. Vente heller på neste 5 Serie kanskje hehe :) den kommer vel ut i midten av 2016?

 

Og når det gjelder støy nivået så opplevde jeg det samme på min første bil (e klasse) og den var bensin itillegg så akkurat på det punktet er bmw helt overlegen men jeg synes a7'en knuser de fleste konkurentene når det gjelder design den brede fronten er bare helt herlig å se på

Ja jeg vil anbefale deg å prøvekjøre bilen skikkelig, ta deg en god tur og bli kjent med bilen. Jeg selv gikk ifra facelift E39 til 2006 A6 og jeg likte bilen veldig godt tross en del trøbbel med den, men det var flere ting som jeg savnet ifra BMW så jeg bytta til E90 325d og følte at jeg "kom hjem" igjen ;) Neste 5-serie (G30 som internkoden vil være) kommer på tampen av 2016 som 2017 modell ja så jeg er spent på hvordan den blir, inntil videre så forblir F10 den beste bilen for meg.

Ja man får mye design for pengene, men personlig så synes jeg både MB CLS og 6-Serie Gran Coupe er langt penere enn A7. Men CLSen begynner å bli gammel nå og den nyeste modellen er kun tilgjengelig med den kjedelige 250 CDI motoren i de lavere prisområdene. 6-serien er på den andre siden alt for dyr igjen da den ikke er tilgjengelig med mindre motorer en 640, ligger vel på godt og vel 800 000 kr pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd A7 3.0 TDI 240 hk quattro og ble ikke imponert, vi har eid 2 stk. Q7 3.0 TDI så har litt å sammenligne med. Prøvekjørte en CLS 350 CDI (uten 4matic) i samme perioden, så har flere kandidater å sammeligne med, prøvekjørte forøvrig også en 523i i samme periode, da F10 akkurat var kommet. A7 var for meg en dørgende kjedelig bil, den er verken fugl eller fisk. Den er tøff forfra, og ser ut som den har sovnet bakfra. Den er ikke spesiellt sporty, og heller ikke spesiellt komfortabel. Motoren er en solid sak som aboslutt gjør nytten sin, men ikke forvent et fyrverkeri. quattro er som vanlig bunnsolid, og du kommer til å elske det - hadde det bare vært i en annen bil en A7´n, her får du nemlig ikke skrudd av ESP skikkelig, kun delvis. A7en virker som enhver annen Audi, du får ikke noe mer spesiell følelse i den enn hva du gjør i en A4-A6, i min mening. Har en ´09 A4 her hjemme som jeg også kan sammenligne med.

 

CLS var en ekstremt lekker bil, den virket i en annen klasse en A7´n både eksteriørt og interiørt. Setene er legendariske med de adaptive innstillingene sine. Bilen var dog noe stumpete i AMG-pakken, og direkte "skummel" ved kraftig provosering når det blir mye vektskifte i bilen, da kjente det ut som hele bilen vred seg inn mot svingkombinasjonen. Uansett, en ekstremt lekker bil! Ville valgt denne lett over en A7. 

 

Synd du ikke får en 6-serie til en grei pris, det er en nydelig bil. Hva med en 5-serie? En fet 5´r gir deg en bedre kombinasjon enn både A7´n og CLS´n. Bedre comfort, og langt bedre kjøreegenskaper. I mine øyne ser den også bedre ut, såfremt den har M-pakke og skikkelige hjul. Jeg ville faktisk heller valgt en A6 S-line spec´et bil fremfor en A7. Og ikke få meg til å begynne å lakken hos Audi engang... :stupid: Og jeg er glad i Audi! Kvalitetsmessig av de bilene vi har hatt hittil - M550´n er ikke bare i en egen liga, den er i annen galakse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvekjørte a7'en her om dagen det var en bensinmotor som skuffet meg. Synes ikke at den gikk noe veldig mye bedre enn min 520. Etter å ha studert bilen nøye fant jeg ut at Audi ikke er noe for meg. Heller mercedes enn Audi for å si det sånn :) og cls'en er veldig fin ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...