IvarStangeland Skrevet November 30, 2014 Skrevet November 30, 2014 Hei min 93 E34 520 med 525 motor Manuell lager denne lyden når clutchpedalen er ute. Uansett om den står i gir eller ikke. Men med en gang da clutchpedalen trykkes inn så forsvinner lyden. Noen som vet hva det kan være? Takker for svar!
RF91 Skrevet November 30, 2014 Skrevet November 30, 2014 Høyres nesten ut som samme so eg har. Berre at din høyres litt verre ut. Eg har konkludert med at det er utløysarlageret. Det sitt på akslingen til girkassen som går inn i motoren, ergo, ein må altså ut med girkassen for å skifta det. Dermed har eg slått meg ifrå å skifta det inntil det ryker totalt. Får berre tåle hylelyden
IvarStangeland Skrevet November 30, 2014 Forfatter Skrevet November 30, 2014 Da var det eg trodde... Takker for svar! Da får eg bare skifte det nå som den står på løftebukken!
bmwmann24 Skrevet November 30, 2014 Skrevet November 30, 2014 (endret) Skal ikke et havarert utløyserlager bråke når man trykker clutchpedalen inn? Siden det er da det er i bruk. Det er i allefall kun da jeg har registrert havarerte utløserlager. Jeg tror det er lamell/trykkplate evt svinghjulet faktisk. Endret November 30, 2014 av bmwmann24
RF91 Skrevet November 30, 2014 Skrevet November 30, 2014 Nei, når ein trykke inn pedalen blir da stille. So lenge da ikkje e totalt mosa vertfall
bmwmann24 Skrevet November 30, 2014 Skrevet November 30, 2014 (endret) Nei, når ein trykke inn pedalen blir da stille. So lenge da ikkje e totalt mosa vertfall Utløserlageret har vel ingen press på seg når pedalen er ute, vil tro at utløserlager skal bråke når pedal er inne og lageret har belastning. Man kan og kjenne vibrasjoner på clutchen når man har pedalen inne (ved havarert lager). Endret November 30, 2014 av bmwmann24
bmwmann24 Skrevet November 30, 2014 Skrevet November 30, 2014 Nettopp Det er motsatt i dette tilfellet. Bråker når pedal er ute.
RF91 Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 Faen, var litt kjapp i lesingen. Men da stemme som du seie at det ikkje e press på lageret når pedal e ute, og da e press når pedal e inne. Men når lageret ha press so blir da klemt i sammen og laga ikkje lyd. Når da e utan press rasla da i da mykje meir
thomaleo Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 har nesten samme lyden på min e36 320, har byttet komplett clutch utløserlager trykkplate og lamell uten forbedring, hos meg er det klart lager i girkasse, ser for meg at grunnen til det kan være at forrige eier har kjørt girkasse oljetørr.
stig. Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 (endret) er OFTE et utløserlager ikke bråker ved belastning, men når det er ubelastet faktisk, (altså da clutch pedal er "ute" ) Jeg har hatt maaaange biler, og byttet min andel clutcher/utløserlager både privat og i jobbsammenheng, men jeg har faktisk aldri vert borti ule lyd som visst/hørt på video Endret Desember 1, 2014 av stig.
bmwmann24 Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 er OFTE et utløserlager ikke bråker ved belastning, men når det er ubelastet faktisk, (altså da clutch pedal er "ute" ) Jeg har hatt maaaange biler, og byttet min andel clutcher/utløserlager både privat og i jobbsammenheng, men jeg har faktisk aldri vert borti ule lyd som visst/hørt på video Man skal og kunne kjenne vibrasjon på clutchfoten når man trykker inn, det har det vært på de utløserlagerhavariene jeg har vært borti. Man skal aldri si aldri, kan for alt jeg vet være utløserlager.
stig. Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 Man skal og kunne kjenne vibrasjon på clutchfoten når man trykker inn, det har det vært på de utløserlagerhavariene jeg har vært borti. Man skal aldri si aldri, kan for alt jeg vet være utløserlager. Joda er sant det, men nå er det skjeldent folk kjører til et lager havarer da blir vel som oftest byttet før kulene i lageret har skjært seg helt, man får jo den klassiske "tikke" lyden i et utløser lager lenge før det havarerer
bmwmann24 Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 Joda er sant det, men nå er det skjeldent folk kjører til et lager havarer da blir vel som oftest byttet før kulene i lageret har skjært seg helt, man får jo den klassiske "tikke" lyden i et utløser lager lenge før det havarerer Hehe, jeg mener når uløserlager er modent for utskiftning:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå