Gå til innhold

rar suselyd ved pådrag fra 2000rpm og opp M50B25

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har nå fått en rar suselyd når jeg drar på fra ca 2000 rpm og opp.. noen som aner hva dette kan komme av ? vet at pluggene er dårlig men dette skal ikke ha noe å si på det? går også noe ujevnt på tomgang.. jager/lugger på ca 500-600rpm på tomgang.. takker for tips å svar :)

Endret av Themorty
Skrevet (endret)

Det er fremdeles falskluft om det lekker der, kjøp deg startgass og spray rundt innsug når motoren går, så burde du høre forskjell på tomgangen dersom det lekker.

Med modell tenkte eg biltype, motortype, evt motorkode. Kan vere kjente problem med din modell, og det er lettere og få svar når folk som har hatt samme bil som deg kanskje kjenner til lignende problemer fra egne erfaringer :)

Edit: las ikke overskrift nå før etter eg hadde postet, beklager.

Det er vel en e36 1990 325?

Vet mange får hull i gummibelgen mellom luftfilterboks til innsugsmanifold

Endret av Flanders320i
Skrevet (endret)

Du har nok falskluft ja. Plagdes med samme symptomene som du. Det finnes flere slanger rundt om, særlig gummibelgen som nevnt over her er typisk problem, de varer ikke så fryktelig lenge heller. Jeg vurderer å gå til innkjøp av siliconslanger. De sprikker ikke med det første.

Du kan og ha lekkasje ved tomgangsregulator som ligger under innsug. Det er og en en tynn slange under innsug som bruker å være dårlig på gamle biler. Regner med at du har en e34? Har samme bil med 500ccm mindre bare. 

Endret av bmwmann24
Skrevet

er en E34 M50B25 jeg har :) har nå demontert luftfilterboksen å lmm å belgen.. belgen ser fin ut :) ingen sprekker ellr noe lignende.. men noen som har noe formening om hvor vanskelig det er å demontere innsuget for og komme til å se på di slangene i underkant som dere nevner? eneste på belgen er de to dær det kommer slanger på er litt små sprekker dær.. men er ikke store greiene.. er sånn at jeg hører sugelyden når jeg sitter inni bilen godt.. 

Skrevet

Det er ikke så vanskelig å rive innsuget. 2 bolter til hvert syl, du behøver dog en forlenger. Kablene i som ligger i boksen (på tvers av innsug) må ut og du må skru av 2 skruer som ligger plasser midt på innsug. Du skjønner når du begynner med rivingen. 

Det er ikke alltid at du kan se at slangene lekker, men at du hører kraftig suge/suselyd er litt snålt. 

Skrevet

høres det bare inni bilen?   stopper om du slipper opp gassen selvfølgelig? 

tenker på vakumslangen som suger luft inn igjennom varmeapparatet for tempovervåking i cupeen 

Skrevet

fant ut av problemet..! er viskosekoblingen ! :P fikk en litt mer bmwkyndig kar til å komme å se :) noen som vet hvor jeg kan få tak i dette billig ? gs skulle ha over 2000kr...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...