Themorty Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 (endret) har nå fått en rar suselyd når jeg drar på fra ca 2000 rpm og opp.. noen som aner hva dette kan komme av ? vet at pluggene er dårlig men dette skal ikke ha noe å si på det? går også noe ujevnt på tomgang.. jager/lugger på ca 500-600rpm på tomgang.. takker for tips å svar Endret Desember 1, 2014 av Themorty
Flanders320i Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 Falskluft ? Det vil vel også påvirke tomgangen. Modell ?
Themorty Skrevet Desember 2, 2014 Forfatter Skrevet Desember 2, 2014 mistenker falskluft,, men også fått tips om at det kan være pakningen mellom innsug å motor? er en 90 modell.
Flanders320i Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 (endret) Det er fremdeles falskluft om det lekker der, kjøp deg startgass og spray rundt innsug når motoren går, så burde du høre forskjell på tomgangen dersom det lekker. Med modell tenkte eg biltype, motortype, evt motorkode. Kan vere kjente problem med din modell, og det er lettere og få svar når folk som har hatt samme bil som deg kanskje kjenner til lignende problemer fra egne erfaringer Edit: las ikke overskrift nå før etter eg hadde postet, beklager. Det er vel en e36 1990 325? Vet mange får hull i gummibelgen mellom luftfilterboks til innsugsmanifold Endret Desember 2, 2014 av Flanders320i
bmwmann24 Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 (endret) Du har nok falskluft ja. Plagdes med samme symptomene som du. Det finnes flere slanger rundt om, særlig gummibelgen som nevnt over her er typisk problem, de varer ikke så fryktelig lenge heller. Jeg vurderer å gå til innkjøp av siliconslanger. De sprikker ikke med det første. Du kan og ha lekkasje ved tomgangsregulator som ligger under innsug. Det er og en en tynn slange under innsug som bruker å være dårlig på gamle biler. Regner med at du har en e34? Har samme bil med 500ccm mindre bare. Endret Desember 2, 2014 av bmwmann24
Themorty Skrevet Desember 2, 2014 Forfatter Skrevet Desember 2, 2014 er en E34 M50B25 jeg har har nå demontert luftfilterboksen å lmm å belgen.. belgen ser fin ut ingen sprekker ellr noe lignende.. men noen som har noe formening om hvor vanskelig det er å demontere innsuget for og komme til å se på di slangene i underkant som dere nevner? eneste på belgen er de to dær det kommer slanger på er litt små sprekker dær.. men er ikke store greiene.. er sånn at jeg hører sugelyden når jeg sitter inni bilen godt..
bmwmann24 Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 Det er ikke så vanskelig å rive innsuget. 2 bolter til hvert syl, du behøver dog en forlenger. Kablene i som ligger i boksen (på tvers av innsug) må ut og du må skru av 2 skruer som ligger plasser midt på innsug. Du skjønner når du begynner med rivingen. Det er ikke alltid at du kan se at slangene lekker, men at du hører kraftig suge/suselyd er litt snålt.
Robin L Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 høres det bare inni bilen? stopper om du slipper opp gassen selvfølgelig? tenker på vakumslangen som suger luft inn igjennom varmeapparatet for tempovervåking i cupeen
Themorty Skrevet Desember 2, 2014 Forfatter Skrevet Desember 2, 2014 fant ut av problemet..! er viskosekoblingen ! fikk en litt mer bmwkyndig kar til å komme å se noen som vet hvor jeg kan få tak i dette billig ? gs skulle ha over 2000kr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå