Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har e60 2006 med 2stk nøkler. Den eine nøkkelen som eg brukar fungerer perfekt. Nøkkelen til mi kone fungerer sjeldan når bil skal låsast opp så ho må bruke innstikksnøkkel i bildør, andre funksjoner er ok. Ifølge merkeverksted må heile nøkkelen skiftast ut.

Noken som har diy løysingar på dette?

Skrevet

Har sett dette på youtube tidlegare, men min nøkkel har ikkje "lokk" for batteri sjølv om utsjånad er lik.

Ser på ebay at det finst andre batteritypar, men er fortsatt usikker på kva som befinn seg inne i systemet når eg ikkje veit om det går å "knekke opp" innpakkinga. Kan det og vere bryter inne i der som er sløv?

Skrevet (endret)

Prøv å initiere nøkkel på nytt. Er nok batt som er dårlig men er jo ikke mye jobb å prøve. Ny nøkkel koster vel 1400kr

Kun biler med comfort acsess som har batt lokk. Andre nøkler må skjæres opp i skjøt. Nytt batt må loddes inn også kan du lime sammen igjen. Har gjort det noen ganger.

Endret av toomas
Skrevet

Min nøkkel er av innstikkstype utan vri + startknapp. Har de prosedyre initiering av denne type? Skal nok få til å bryte opp nøkkelkroppen, men vil helst ha riktig type batteri disponibelt når det skjer. Litt merkelig at det kun er opplåsing som er problem med. Kan det vere bryter inne i der? Og evt batteritypar via ebay?

Ny nøkkel kostar kr 2.200,-.

Skrevet

Høres ut som defekt nøkkel, om det er KUN LÅSE OPP funksjonen som ikke virker.

Ellers er bruksanvisningen fra "toomas" korrekt for de med innstikksnøkkel.

Skrevet

Min nøkkel er av innstikkstype utan vri + startknapp. Har de prosedyre initiering av denne type? Skal nok få til å bryte opp nøkkelkroppen, men vil helst ha riktig type batteri disponibelt når det skjer. Litt merkelig at det kun er opplåsing som er problem med. Kan det vere bryter inne i der? Og evt batteritypar via ebay?

Ny nøkkel kostar kr 2.200,-.

Om låseknappev virker hjelper det nok ikke med nytt batt.

Skrevet

Nei, ser logikken i at det sikkert ikkje er batteri. Ser for meg at det sikkert kan vere dårleg kontakt via trykkbrytar, men det går nok mot ny nøkkel dersom ikkje nokon har ei god oppskrift på løysing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...