Khenrik Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 Hei, fagfolk og hobbyfagfolk. Rett på sak: Bilen lager en ulyd når jeg bremser på giret, altså triller i gir. Som regel dukker lyden opp over 2000 rpm i andre og tredje gir. Lyden kan best beskrives som når du trår fort baklengs på en sykkel. En slags metallisk durelyd. Noen som har noen erfaringer eller ideer å dele? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugerød-02 Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 Ikke at jeg er noen ekspert, men syntes det kan høres ut som diff eller utgående/hoved Aksel i girkassa, jeg syntes du skal tappe oljen av bade diff og kasse for å se hvordan det ser ut:)! Sent from my iPad using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Desember 6, 2014 Share Skrevet Desember 6, 2014 "Klirring" fra eksos potter? F.eks løs innmat i katalysatoren, eller eksosskjold? Er vanlig med litt klirring fra eksosen når turtallet er høyt og du henger på gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khenrik Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Skal på service i løpet av vinteren så kan jo kanskje spørre om de ser noe der. Forstår det sånn at det kan være mye rart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Hadde noe lignende lyd på min gamle volvo 940... Mellomrøret mellom 2 bakerste lyddemperene hadde rustet bort Måtte jekke opp bilen for å sjå pga når bilen sto i ro såg ein ikkje noke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khenrik Skrevet Desember 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2014 Det virker som om det kommer fra motorrommet. Er jo litt spesielt så skulle vel tro at det gikk an å finne ut hva det var :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå