Gå til innhold

Vil du ha 5 bolt på e30en din? Interessesjekk på adaptere!


Ole M.Haraldstad
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått en del forespørsler om jeg kan få laget opp adaptere for å kunne montere e36 nav med e36m3 skiver og kalippere på e30 fjærbein. Mine spesialdesignede adaptere gjør man kan kjøre med e36 m3 bremseskiver UTEN spacer mellom skive og nav. Den originale e36 støvmansjetten bak lageret kan også monteres. En del har kjørt med en mye simplere løsning, med kun en hylse der navet ikke flyttes ut, og mutteren kun får tak på 2-2,5 gjenge. Det er ikke veldig trygt. Med mitt kit får du med spesialmutter som bygger innover, slik at man får brukt alle gjengene. Klikk deg gjerne inn på tråden på min e30 m10 turbo, link ligger i signaturen. I første innlegg er min ombygging av bremsene. Har som dere ser på bildene i denne annonsen, fått laget enda bedre mutter nå. Brakettene til kalipperene vil bli laget en del lettere enn de på bildene i tråden min, da dette var noe en kar laget uten tegninger. Tilsvarende de det er bilde av her nå, NB, dette er ett tilfeldig bilde fra Google.

 

 

Pris pr sett med 2 muttere, 2 hylser og 2 braketter til kalippere håper jeg å få ned i ca 3000kr. Driver og undersøker hvor jeg kan få det maskinert for en overkommelig penge.

post-52051-0-48362000-1417855649_thumb.j

post-52051-0-27309500-1417856976_thumb.j

post-52051-0-05236000-1418430468_thumb.j

Endret av Ole M.Haraldstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med 16" og 17". Med BBS rs i 16" er det mye klaring, med originale e30 m3 16" krysseike er det ganske trangt om man har limelodd, men ikke så det subber. Med 17" har man masse plass. Har kjørt med e36 m3 felger og med de som det er bilde av øverst på 1.side i e30 tråden min. På sistnevnte har jeg 3mm spacer da innsiden av eikene subbet i utsiden av kalipperene. Alt som går på e36 m3 passer jo igrunn over.

 

Har ikke fått noen svar på forespørslene mine om maskinering enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok å få godkjent. De krever dokumentasjon på styrke på metallet. Og det er mulig å fremskaffe. Det er jo noen adaptere de godtar. F.eks fra 300mm.de. Men kitta derfra koster jo rundt 8 lapper. Vi får se om jeg får svar fra noen som kan maskinere snart. Det tar sin tid.

Hva er mest interesant, 312mm bremser fra e36m3 eller 325mm fra e46 330? Eller andre ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok å få godkjent. De krever dokumentasjon på styrke på metallet. Og det er mulig å fremskaffe. Det er jo noen adaptere de godtar. F.eks fra 300mm.de. Men kitta derfra koster jo rundt 8 lapper. Vi får se om jeg får svar fra noen som kan maskinere snart. Det tar sin tid.

Hva er mest interesant, 312mm bremser fra e36m3 eller 325mm fra e46 330? Eller andre ønsker?

 

 

e36m3, da kan bruke 16" da, må vell ha 17 på 325mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...