Gå til innhold

Ny Demper,Fjær&lager: Ulyd

Rodgeir
 Share

Anbefalte innlegg

Skiftet i går demper, fjær og lager forran på venstre side på min 2004 BMW 1 serie. Den lager litt "klunkelyder" nå når jeg kjører over fartsdumper etc. Eneste jeg kan tenke på er at vi slet med å få komprimert fjæren nok til at når fjærbenslager skulle skrus på toppen, så fikk vi ikke toppen/enden av fjæra til å "skli" helt inn i endepunktet på gummupakningen, slik at der er det nå ca en drøy cm fra ende på fjær til ende på pakning. Hadde håpet dette skulle "skli" seg til når jeg hadde kjørt litt(har bare kjørt en dag). Tror dere feilen ligger her, eller kan det være noe annet?

post-84142-0-33358400-1418202345_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket mutteren i toppen av fjærbeinslageret? Denne skal egentlig ikke strammes til før bilen hviler på hjulene. Den må uansett etterstrammes da.

Hvis selve fjæren sitter litt "skjevt", så skal dette gå seg til ila de første km, og ikke resultere i en konstant klunkelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket mutteren i toppen av fjærbeinslageret? Denne skal egentlig ikke strammes til før bilen hviler på hjulene. Den må uansett etterstrammes da.

Hvis selve fjæren sitter litt "skjevt", så skal dette gå seg til ila de første km, og ikke resultere i en konstant klunkelyd.

Takker for tipset. Har bare dratt til denne mutteren før montering med muttertrekker. Skal få etterstrammet denne og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...