Gå til innhold

Fortsettelsen av min E46's mange problem. Listen begynner nå å bli like lang som ønskelisten til nissen.


Anbefalte innlegg

Skrevet

En "liten" oppdatering av problem på min E46.

Det var multireimen som hadde røket tvert av.

Bytte av denne inkl.2 hjul ble utført sist fredag.

Hentet ut bilen og kjørte med den fra da av og til søndagen med en tendens til at den virket noe dau, så på søndag hadde jeg kjørt fra Svinesund til Sarpsborg og merket at den begynte å småfuske. Skulle rygge da bilen kvalte seg 3 ganger, tok en liten hvil noen minutter, fikk såvidt karret meg videre med små pauser. Ingen lamper lyste i dashbordet, men måtte holde jevn høy fart ca 80 gikk greit, men måtte gire ned til 3.i svake oppoverbakker. Stanset igjen etter ca 20 min.kjøring og ble noe overrasket over en spesiell lukt i kupeen (olje lign.lukt)sjekket overalt og ingenting å se, kjørte så endelig hjem.

Har nå fått vært på verksted og fått med 2 feilkoder:2782 camshaft sensor exhaust og 2731 function camshaft controll inlet. Jeg byttet kam sensoren, men var tydeligvis ikke den. Og har igjen vært til diagnose, men de har nå tro på at det kan være kjede som har hoppet over, så nå blir det til at de skrur opp motoren og sjekker, må si jeg er fortvilet om det ikke er det, må ogdå nevnes at jeg synes jeg hørte 'slurring' i gir bytte 2-3 og høres ut som en traktor når den ble startet. Så nå er jeg nysgjerrig på om noen her inne har hatt noe lign.problem eller kan dra noen egne slutninger om denne bilen jeg har.

Beklager det ble et så langt skriv.

Skrevet (endret)

Det er en N42-B18

Ikke uvanlig at en eller flere coiler tar kveld på disse. Da går den ikke på alle sylindrene, og du mister effekt(Som du sier, den ble lat). Har også opplevd rar lukt av dette. Ikke alltid dette gir feilkode heller. Burde inspiseres manuelt, samtidig ser man da om du har overslag pga olje nedi plugghullene.

Håper de sjekker dette, før de bruker kostbar tid på å åpne en motor!

Endret av CrZyWiz
Skrevet (endret)

Takk for svar.

Ja, de har åpnet motoren slik jeg forstår det og ordnet med et kjedestrammehjul, men den er blitt bedre nå, men er helt grå røyk inne i kupeen når jeg stopper etter ca 30 min kjøring, så de skal også se litt mer på den imorgen og sjekke igjen, men skal da nevne for de dette med coilen, og det ryker også veldig av eksos.

Endret av lykkeli
Skrevet

Takk for svar.

Ja, de har åpnet motoren slik jeg forstår det og ordnet med et kjedestrammehjul, men den er blitt bedre nå, men er helt grå røyk inne i kupeen når jeg stopper etter ca 30 min kjøring, så de skal også se litt mer på den imorgen og sjekke igjen, men skal da nevne for de dette med coilen, og det ryker også veldig av eksos.

Gjør det! :) Ett høvelig trent øre skal også høre at den ikke går på alle sylindrene.

Skrevet

Fått beskjed om at jeg etterhvert bør bytte kjedestrammer og kjede. Pris på dette ville bli ca 10.000,- inkl. kjedesettet.

Skrevet

Den er nå gått 180000. Skal bytte toppakning på tirsdag. Så blir det nok til at jeg bytter registerkjede også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...