Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo,

Trenger hjel noen som har vært borti at en E91 eller litt nyere bmw blåser så varmt mot frontruta at man ikke klarer ta over, først måtte jeg sjekke at jeg ikke hadde brann i motorrommet, men det viser seg at kommunikasjon mellom styringa til vifta og ventilen virker..
Uansett hva jeg gjør så blåser det varmt mot drontruta om jeg sitter bilen på 16 grader AC blåser det like fordømt varmt, jo fortere jeg kjører jo varmere og mer blåser det, går jo greit nå som det begynner å bli kaldt, for før tok det sinnsykt lang tid før den blir varm nå tar det toppen 10 min så bilen stygg varm......
Noen som har en anelse om hva dette kan være`?????

På forhånd takk!! :)

Skrevet

En diagnose kan være kurant å ta.

Men om du har klarert kommunikasjon mellom vifte panel og ventil, er det SVÆRT underlig at dette ikke fungerer.

Skrevet
  På 11.12.2014 den 13.40, Otis skrev:

En diagnose kan være kurant å ta.

Men om du har klarert kommunikasjon mellom vifte panel og ventil, er det SVÆRT underlig at dette ikke fungerer.

har tatt diagnose,  den sier følgende, blir jævlig mye tekst her nå , men se der det står Fehler: 

Heating / AC:

Air conditioning / Klimaanlage

-    Fehler: Central control timeout

Code: 9C48

-      Fehler: Mixed air damper law LIN / Warm air motor right / Motor fresh ventilation / recirculated ventilation law

Code: 9C49

-      Fehler: Fresh air / recirculation / air flow flap LIN / Recirculation motor / Engine back pressure / Initializing error  engine defrosting / Fresh air / recirculation flap

Code: 9C4A

-       Fehler: Defrost flap LIN / Motor right foot / defrost motor / Initializing error  engine air filter Left Wing

Code: 9C4B

-       Fehler: Footwell flap LIN / foot compartement motor / Initializing error  engine air filter right center / Left foot motor

Code: 9C4C

-      Fehler: Layering flap LIN / Cold air links / Engine leg compartment / Initializing error  engine air filter Left Wing

Code: 9C4E

-      Fehler: Rear ventilation flap LIN / Engine ventilation / Motor stratification Law

Code: 9C50

-     Fehler: Rear ventilation flap LIN / unknown failure / Motor right rear foot

Skrevet (endret)

Det er det jeg får på diagnosen! :)
Prøvde å slette feilen men den kom tilbake igjen.. :(

Har bestilt time på Sulland neste fredag! :)

Endret av king-snorre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...