Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bilen min stoppet plutselig i dag på vei ned mot Hellerudsletta i 100. Trillet videre og fikk startet den igjen etter to-tre forsøk. Etter dette begynte den å jage på turtallet ved tomgang, mellom ca 800 og 17-1800 rpm. Leste litt på nettet, og så at dette kan være tett veivhusventilasjon, kan det stemme? Motoren har brukt litt olje, men jeg har regnet dette som "normalt N42-forbruk" hittil. Sto på parkeringen der jeg var i dag og søkte litt på nettet, og fant et tips om å prøve å skru opp oljepåfyllingen for å se om motoren stabiliserer seg. Det gjorde den da jeg sto der oppe, men da jeg kom hjem i sted hjalp det ikke å skru opp lokket, den fortsatte å jage. Bråker mer i motoren enn det pleier også. Var ute i bilen igjen nå og startet den, og det virket som om motoren lagde en "sugelyd" før jeg skrudde opp oljepåfyllingen, da forsvant lyden. Etter noen sekunder begynte den å jage igjen.

 

I dag igjen var jeg ute og prøvde. Tar et par minutter før motoren begynner å jage, men den går røft og det kommer mer røyk ut av eksosen enn det pleier. Holdt hånden over oljepåfyllingen, og det var veeeeldig lite til ingen suging der, blåste heller mer ut.

Er dette veivhusventilasjonen som er tett, eller er det noe annet på gang?

Endret av semmern
Skrevet (endret)

Tett veivhus har ofte symptomer som majones på peilepinn ( og lekkasje i toppdeksel?).

Ein kjapp diagnose vil hjelpe deg og oss å finne svaret :)

 

Bilen bruker/brukte ikkje unormalt mykje olje, bensin eller kjølevøske  siste dagene?

Endret av Sammyen
Skrevet

Korleis vil falskluft påvirke eksosen?

Blir det feil blanding?

Som du selv skriver i signaturen din. 

 

"When in doubt, pull out" 

Skrevet

Hm..på tirsdag stoppen bilen på vei til Trysil. Gåen bensinpumpe! Den er nå byttet. Etter dette går alt tilsynelatende bra, men syns kanskje det virker som om den bruker mer bensin enn før. Skal hjem til Oslo i morgen, nullstiller forbruket  ved avreise for å se om det blir høyere enn det pleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...