semmern Skrevet Desember 13, 2014 Skrevet Desember 13, 2014 (endret) Bilen min stoppet plutselig i dag på vei ned mot Hellerudsletta i 100. Trillet videre og fikk startet den igjen etter to-tre forsøk. Etter dette begynte den å jage på turtallet ved tomgang, mellom ca 800 og 17-1800 rpm. Leste litt på nettet, og så at dette kan være tett veivhusventilasjon, kan det stemme? Motoren har brukt litt olje, men jeg har regnet dette som "normalt N42-forbruk" hittil. Sto på parkeringen der jeg var i dag og søkte litt på nettet, og fant et tips om å prøve å skru opp oljepåfyllingen for å se om motoren stabiliserer seg. Det gjorde den da jeg sto der oppe, men da jeg kom hjem i sted hjalp det ikke å skru opp lokket, den fortsatte å jage. Bråker mer i motoren enn det pleier også. Var ute i bilen igjen nå og startet den, og det virket som om motoren lagde en "sugelyd" før jeg skrudde opp oljepåfyllingen, da forsvant lyden. Etter noen sekunder begynte den å jage igjen. I dag igjen var jeg ute og prøvde. Tar et par minutter før motoren begynner å jage, men den går røft og det kommer mer røyk ut av eksosen enn det pleier. Holdt hånden over oljepåfyllingen, og det var veeeeldig lite til ingen suging der, blåste heller mer ut.Er dette veivhusventilasjonen som er tett, eller er det noe annet på gang? Endret Desember 14, 2014 av semmern
Sammyen Skrevet Desember 16, 2014 Skrevet Desember 16, 2014 (endret) Tett veivhus har ofte symptomer som majones på peilepinn ( og lekkasje i toppdeksel?).Ein kjapp diagnose vil hjelpe deg og oss å finne svaret Bilen bruker/brukte ikkje unormalt mykje olje, bensin eller kjølevøske siste dagene? Endret Desember 16, 2014 av Sammyen
Sammyen Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 Korleis vil falskluft påvirke eksosen?Blir det feil blanding?
CrZyWiz Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 Korleis vil falskluft påvirke eksosen? Blir det feil blanding? Som du selv skriver i signaturen din. "When in doubt, pull out"
Krabbekrølle Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 Som du selv skriver i signaturen din. "When in doubt, pull out" CrZyWiz
Krabbekrølle Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 (endret) Jaging kan tyde på vacumleek... Kjør på med litt propangass rund vacumslanger og koblinger øker turtallet så har du en vacum leek Endret Desember 17, 2014 av 04E46330XD
Sammyen Skrevet Desember 17, 2014 Skrevet Desember 17, 2014 Var ikkje negativt meint men lurte bare for egen kunnskap CrZyWiz
CrZyWiz Skrevet Desember 18, 2014 Skrevet Desember 18, 2014 Nei Hvorfor skriver du navnet mitt, uten å ha noe mer å komme med?
Krabbekrølle Skrevet Desember 18, 2014 Skrevet Desember 18, 2014 Fordi du fortjener det... Godt Nyttår!
semmern Skrevet Desember 20, 2014 Forfatter Skrevet Desember 20, 2014 Hm..på tirsdag stoppen bilen på vei til Trysil. Gåen bensinpumpe! Den er nå byttet. Etter dette går alt tilsynelatende bra, men syns kanskje det virker som om den bruker mer bensin enn før. Skal hjem til Oslo i morgen, nullstiller forbruket ved avreise for å se om det blir høyere enn det pleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå