amentia Skrevet Desember 14, 2014 Skrevet Desember 14, 2014 Har et teknisk spørsmål om automatkassa på bilen min. Hva skal farten egentlig være når den skal gire fra fjerde til femte gir? Hos meg må jeg opp i ca 97-98 km/t før det skjer, og kommer jeg under 93-94 så girer den ned til fjerde igjen. Føler at dette må være feil. I såfall, hva kan være galt og hva kan jeg gjøre? Føler at den girer riktig mellom de andre girene. Setter jeg den i sportsinstillingen bruker den selvsagt bare de fire første girene, og den krever også litt høyere turtall før den girer opp, men det er altså når den står i normalmodus at jeg føler den ikke vil bruke femtegiret før jeg er oppe i fart som i de fleste tilfeller er ulovlig i Norge. Er innstillingene kanskje annerledes på de som er bruktimporterte fra Tyskland (min er en slik) siden de jo har andre fartsgrenser?
Kennethe34 Skrevet Desember 14, 2014 Skrevet Desember 14, 2014 Min 97 modell girer opp til 5. i ca 90Kmh, så er nok slik de skal være
MariusW Skrevet Desember 14, 2014 Skrevet Desember 14, 2014 Samme med min må nesten i 100 og så "slippe" gassen litt før den firer til femte
amentia Skrevet Desember 16, 2014 Forfatter Skrevet Desember 16, 2014 Med andre ord kan man like gjerne ha den i Sport på småkjøring da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå