even_bmw Skrevet Desember 16, 2014 Share Skrevet Desember 16, 2014 Hei jeg har en BMW 320 diesel med turbo. Jeg har i det siste merket at bilen fusker på turboen. Jeg har en turbo trykkmåler så jeg ser at den lader og ikke lader. Turbotrykk måleren viser fra 0 - 0,5 - 1 - 1,5 - 2. Når bilen funket som den skal, ladet den til 1 og dro bra på det. Men nå går den opp til ca. 1,3 og detter ned til ca. 0,7. Når dette skjer får jeg noen fæle rykk i bilen. Det hender at turbotrykk måleren viser at jeg har trykk på turboen men jeg har ikke noe drag i bilen, det kjenner jeg. Jeg lurer på om det kan være oljen som begynner og bli gammel og tykk, Jeg skal skifte den snart uansett men er ikke noe å stresse med hvis det ikke engang KAN være årsaken. Jeg sliter også litt med at motoren ikke blir skikkelig varm,kan det ha noe med saken og gjøre? Noen som har møtt på et lignende problem før? Eller hva hva som kan være grunnen til fuskingen?? Takk for svar på forhånd:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2014 Share Skrevet Desember 17, 2014 Svært mye som kan være feil mht turbotrykket. Les første siden av diesel tråden. Ang temp så er det vanlig med dårlige termostater. Skift dem begge 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå