Boddiz Skrevet Desember 18, 2014 Skrevet Desember 18, 2014 (endret) Har søkt litt, men finner ikke noe... Kan noen forklare meg hvordan automatkassen "logger" kjørestil? F eks: kjører man aktivt og deretter kjører "rolig" fortsetter min å gire på høyere turtall "enn nødvendig" en liten stund etter. "Nullstiller" den seg ved f eks 4 girskift? "Nullstiller" den seg ved f eks stoppe/starte bilen? "Logger" den kjørestil over minutter, timer eller dager? Jeg har ikke blitt helt klok på dette. EDIT: jeg har 530xd med M57TU2D30. Men ønsker meg kanskje et generelt som mulig svar =) Endret Desember 18, 2014 av Boddiz
Hpi Skrevet Desember 18, 2014 Skrevet Desember 18, 2014 Står forklart endel på denne siden her: http://www.bimmerfest.com/forums/showpost.php?p=3497187&postcount=162 Dette er eldre girkasse enn din så jeg kan ikke gå god for om det er likt men det har vært endel forvirring rundt det faktum at kassene er adaptive. De er adaptive i den forstand at de lærer hvordan du kjører og tilpasser seg etter dette. Det blir dog nullstilt når du stopper bilen. Den endrer seg også over tid mens du kjører men der kjenner jeg ikke detaljene. Denne adaptive funksjonen har blitt blanda med adapsjonsverdier som skal slettes ved bl.a overhaling av girkasse. Disse verdiene har med trykket på clutchplatene å gjøre og tilpasser seg etterhvert som de blir slitt. Disse verdiene må slettes med diagnose. Siden jeg linket til var et svar fra en som var alvorlig lei av myten om at du kan resette kassen ved å holde gassen i bunn i 30 sekund og skru tenning på og av eller hvordan det var. Dette er fremdeles en myte selv om den lever i beste velgående også her på forumet.
Boddiz Skrevet Desember 18, 2014 Forfatter Skrevet Desember 18, 2014 Genial link! Takk for svaret. Noen som vet om det finnes tilsvarende post for E60?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå