Gå til innhold

Alle vinduer og takluken sto åpne på E39. Hva har skjedd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget idag at alle vinduer og takluken sto åpne på bilen. Selvfølgelig har det styrtregnet og haglet i hele natt og dag, så bilen er full i vann. Sentrallåsen var også åpen, men bagasjelokket var låst. Batteriet var også flatt.

Jeg har ikke nøkkel med fjernkontroll, så det er ikke mulig at jeg har kommet borti. 

Har prøvd å lete litt på nettet selv, og ser at det kan være komfortmodulen. Hvor finner jeg denne, og må hele greia skiftes?

Når dette først har skjedd, er det stor fare for at det kan skje igjen med snarlig virkning? Svært kjedelig om bilen står åpen slik de to ukene jeg er i nordsjøen f.eks.

Skrevet

Kan denne være bak hanskerom?

Det beste hadde vert å koble frå batteriet når du skal la bilen stå så du er 100% sikker på
at det ikkje skjer igjen :P

Har ikkje erfaring med eit sånt problem så får satse på andre kan svare :)

Skrevet

kan være grunnmodulen ja.  trur denne ligger bak hanskerommet og er utsatt for fukt om dreneringen under luftfilteret på pass.siden går tett.  ta opp filteret og sjekk om det er vann her,  sjekk også bak hanskerommet etter fukt. 

hadde tatt av batteriet jeg også om du skal være borte i to uker.. 

• 2 weeks later...
Skrevet

Fikk en lite hyggelig telefon fra politiet i dag. Bilen hadde stått å tutet og vinduene hadde gått opp og ned av seg selv i hele natt. Noe som selvfølgelig endte i vekket nabolag og flatt batteri igjen ...

Sjekket under kupéfilteret på pass.siden, men dreneringen var åpen og det var heller ikke særlig vann under der. Eller mener du under selve boksen filteret ligger i?

Skrevet

Sikker noe fukt problemer. Men siden du ikke har fjernkontrollen bør du begynne med og ta en diagnose og skru av funksjonen hvor du kan lukke åpne vinduene.

Når jeg tenker meg om, kan det være noe tull/fukt i føleren på låsen i døra. 

Skrevet

Har også vært innom tanken på at det kan være låsen i døren. Men i følge beskrivelsen til politiet hadde alarmen gått, men ettersom det ikke er alarm i bilen regner jeg med at de har blandet alarm med tuten.

Er ikke sikker på om man kan utløse tuten via låsen i døren, men vinduene er jo fullt mulige å styre om man har nøkkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...