Gå til innhold

E38 kanal lakkert eller sort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dem er vel sort ruglete som std.

option var vel lakkert ruglete.

jeg pusset mine kanaler og lakkerte dem i bilens farge, ble mye finere :)

Skrevet (endret)

dem er vel sort ruglete som std.

option var vel lakkert ruglete.

jeg pusset mine kanaler og lakkerte dem i bilens farge, ble mye finere :)

Hvorfor jeg spør er at 735 jeg har ser det ut som det er lakkert i bilens farve i ettertid, men 728 jeg har er det sort.

Om det er finere eller ikke er jo en smaks-sak.

Jeg syntes bilen ser "lavere" ut med sorte.

Endret av Espen Aass
Skrevet

spørs og litt på hva farge bilen er, det er min mening.

kan godt hende dem har lakkert kanalene i ettertid, det er ikke godt å vite.

Skrevet

728'n min var svart. Kanaler og bunn av fangere var ikke lakka. Så det bare ikke så godt.

740'n var facelift. Den hadde lakka skjørter på kanalene og lakka helt ned på fangerne.

Skrevet

728'n min var svart. Kanaler og bunn av fangere var ikke lakka. Så det bare ikke så godt.

740'n var facelift. Den hadde lakka skjørter på kanalene og lakka helt ned på fangerne.

Ok. Her sjekke litt bilder på Finn, men ikke blitt så mye klokere.

Mulig det er en forandring på facelift. Min 735 er en 97 mod, og 728 en 96 mod.

Har rettet noen bukker på kanalen, og oppretteren mente at kanalene og nedkant støtfangere skulle være sorte.

Skrevet

på preface (94-99) lift så var det levert med boddyskyts på kanalene (sort)  og sort nederst på kanalene.  (mulig det var option med lakkert uten at jeg vet det.)

facelift (99-00)   var levert med kanaskjørt i sort plastikk og sort fangere nederst.

facelift (01+)  var levert med kanalskjørt i bilens farge samt nederste del på fangere i bilens farge.

på min 96 mod 740 så har jeg ettermontert kanalskjørt, og lakkert disse og fangerene i bilens farge.   bilder sees i signaturen min :) 

min 94 modell 730  er fortsatt original med sorte fangere og sorte kanaler.    sitter nå og vurderer om jeg skal lakke denne helt ned også... hmm.   ser litt mer gjennomført ut når det er lakkert helt ned. 

Skrevet

Man kunne bestille bilen lakkert hele veien ned allerede fra da e38'n kom som facelift, som "ekstrautstyr", mener jeg. Mener å ha sett det som egen utstyrskode.

01 modellen hadde det som standard.

Når det er sagt, så er det jo mange e38'er som er blitt lakkert helt ned i ettertid.

Det er også en forskjell på listene under dørene som er brukt på faceliftmodellene som er lakkert og de som ikke er det.

De som er originalt lakkert har en hardere type plastikk list mens de ulakkerte er av en type mykere plast/gummi.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor e38'n ble produsert med sorte kanaler fra dag 1. Det ser jo så utrolig uferdig ut. Enda dummere er listene under dørene. Et designmessig feiltrinn spør du meg. Enda værre er det for de som har preface IL versjonen (meg) der det ser ut som om kanalene er skjøtt en plass under bakdørene. Jeg ble litt engstlig da jeg først oppdaget det på min bil. Trodde bilen min hadde vært kolisjonsskadet eller noe sånn :P Men så så jeg at alle andre IL'er hadde de samme skjøtene også.

Dette kunne ikke jej leve med, så faceliftskjørt ble bestilt, lakkert og montert.

Min anbefaling til de som tenker på å lakkere sin preface helt ned, er å skaffe faceliftskjørt med det samme. Ser så mye bedre ut etter min mening.

Skrevet

driten med facelift skjørter er at det er lettere for at det ruster på kanalene. hadde planer om skjørter selv, men ble ikke så gale med lakkerte kanaler.

hadde allerede kjøpt nye gummilister tilk under dørene..

Skrevet

Jeg monterte også skjørt på pre facen min. Så mye bedre ut.

Om du behandler kanalene og setter på skjørt er det nok ikke så farlig med tanke på rust. Kan jo også være lurt. Og ta av skjørta og kontrolere/etterbehandle nå og da.

Skrevet

Kanalskjørtene skal jo være mere rustbeskyttende enn rustfremmende. Iallefall sånn jeg ser bmw har tenkt det.

Første punkt er at skjørtene beskytter kanalene for steinsprut, spesielt ved sjerm/hjulbue forran. Selvfølgelig må man passe på å renske/vaske/smøre under di med jevne mellomrom.

Den andre funksjonen er at skjørtene bygger ut kanalene slik at dritt og lort i mindre grad samler seg under dørene og spesielt inn under gummilistene. Dette er jo en kjent rustsamlerplass på e38.

Skrevet

Skal eller har du montert skjørt så ville jeg gå for det som du synes er penest og liker best  PUNKTUM.

Det virker litt diffust hva som er originalt her.

Et annet spørsmål er om må det være 110% originalt i forhold til model og årstall

Tror ikke du får noe mer eller mindre igjen for bilen så lenge det er ordentlig gjort.

MEN viktig som Sjøbuse sier at rå rustbehandlet det skikkelig slik at du slipper mest mulig rust.

Lykke til uansett hva det blir til

-G-

Skrevet

Skal eller har du montert skjørt så ville jeg gå for det som du synes er penest og liker best  PUNKTUM.

Det virker litt diffust hva som er originalt her.

Et annet spørsmål er om må det være 110% originalt i forhold til model og årstall

Tror ikke du får noe mer eller mindre igjen for bilen så lenge det er ordentlig gjort.

MEN viktig som Sjøbuse sier at rå rustbehandlet det skikkelig slik at du slipper mest mulig rust.

Lykke til uansett hva det blir til

-G-

Facelift sideskjørt vil vel komme i konflikt med jekkfester?

Tongvint og fjerne den hvis man skulle være uheldig og punktere.

Personlig blir det nok sorte kanaler og nedkant fangere.

post-59560-0-65156000-1419167802_thumb.j

Her en 2000 mod:

post-59560-0-85543700-1419167852_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...