Gå til innhold

Skrapelyder fra en E90 07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Den siste tiden har det dukket opp skrapelyder (Fra forran på bilen) når jeg kjører i normal fart over fartsdumper. Noen som har erfaring med dette? Det er ikke knirkelyder, som jeg har hørt andre sliter med på disse bilene. Lurer på om dette rett og slett kommer av at fjærene er slitt og bilen har blitt for lav eller om det er noe annet som er galt?

Skrevet (endret)

Hvis det er M-sport så tar vindavviser nedi siden bilen er ganske lav (den foran hvert framhjul), og smeller opp fremste underdeksel og knekker plastskruene helt fremst som skal holde den på plass. Da henger framdekselet litt løst og over hver hump så vil det skje og gi liten skrape/knirkelyd. Har det samme på min. Har sjekket alt av foringer og dempere og feste ser helt fint ut. Eneste som gjenstår å sjekke er boltene til de fremste strekkbjelkene under bilen som skal gjøre den stivere. Disse kan løsne litt og lage litt knirklyd også. Du må av med underdeksel for å se det og det er best å ha bilen på bukk. Men du bør og sjekke dempere, fjører, feste og foringer og utelukke de.

Endret av FJPopp
Skrevet

Takk for svar :) Det høres ut som om det du beskriver kan være en løsning, men jeg ble veldig usikker når jeg fant denne linken: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?s=38e16c3d4a9100159d42db9d02983379&t=318314&page=2

Grunnen til at jeg lurer, er fordi denne lyden bare kommer når det er kaldt eller at vinterdekkene står på. Jeg har ikke klart å finne ut hvem av delene som skaper problemet enda. Er det førstnevnte, kan jo løsningen i linken også være mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...