hanzhe Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 I sommer solgte jeg E39-en, og fikk i går regning i posten på bompasseringer som er gjort etter jeg solgte bilen men før vegvesnet registrerte den på ny eier. Bilen skulle registreres på faren til kjøper. Møtte begge da de inspiserte bilen, virka som OK folk. For å være grei lot jeg kjøper ta med seg vognkortet slik at faren kunne få signert papirene. Dette tar jeg selvkritikk på, her får man kuken tilbake for å være litt snill.... I salgskontrakten (standard NAF-greie) signerte vi begge med salgsdato 6.7.14. I salgsmeldingen (vognkortet) har jeg signert med 6.7.14, men ny eier har skrevet 22.7 som dato. Vegvesnet skrev inn datoen ny eier noterte. Kontaktet de, fikk kopi av salgsmeldingen. De kunne ikke foreta noen endringer i autosys. Har jeg noen sak her? Skal ta kontakt med ny eier og høre hva vedkommende sier, men i tilfelle han skulle sette seg på bakbeina, er det noe poeng i å ta saken videre til forliksrådet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 Har du snakket med bompengeselskapet? Vil isåfall ikke kjøpskontrakten være nok bevis opp mot de? Ellers ville jeg nå i det minste forhørt meg med kjøper før jeg laget tråd her, det er jo ikke sikkert dette er noen sak i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Desember 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2014 Bomvegselskapet sa de må forholde seg til informasjonen vegvesnet har, de kan (eventuelt vil) ikke sende fakturaen til noen andre. Skal kontakte kjøper, tenkte å vente til det ikke er midt oppe i jula bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 Jeg gjore det samme. Bilen ble solgt fra Fredrikstad til Tondheim på en lørdag. Jeg hadde autopass som jeg tok ut av bilen før salg. Ringte såfort regninga kom og fortalte bilen var solgt. Fortalte at alle passeringer fra og med lørdag 2 oktober 2010 kl 18:00 var ny eier sine. Det var ingen problem. Og jeg har aldrig sett noe til de passeringene på noen regninger siden. Rart de er så vanskelige på dette. Du har signerte kontrakter som sier når du ga fra deg bilen. Om du selger en bil som skal kjøre halve norge og sammler bomavgift på 1000 kr så skal ikke det gå utover selger! Klag mer. Gjerne med en kopi av salgskontrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 Du har en dårlig sak da det er dato bilen faktisk er omregistrert på som gjelder. Ser at Sjøbuse har vært heldig å fått regningen sendt til ny eier og de er blitt betalt. Det du skulle gjort var å levere salgsmelding på BT. Det er gratis og omregistrere en bil innen 60 dager så han gutten kunne gratis ha skifta eier på bilen til far sin i denne tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå